Spring i benen...

...hade jag i morse nar jag vaknade. Jag hade egentligen tankt att ta det lugnt idag, men nar hela kroppen ropar efter att fa "rora pa flasket", kan jag inte gora annat an att gora just det. Jag snorde helt enkelt pa lopardojorna och lite traningsklader och peppade for en runda pa bandet. 5 km uppvarming pa 26 minuter gjorde susen och satte igang svettpumpen rejalt. Korde sen brost och triceps tills jag darrade som ett asplov. Men kande att jag hade tid men framfor allt mer energi till overs och hoppade darfor pa bandet igen. 2 km pa 10 minuter blankt gjorde susen. Min lopning kommer och gar i perioder, men jag kan faktiskt inte forsta varfor. Det finns nog inget battre an just att springa... Springa tills spykanslan kommer sig smygandes, tills andra andningen infinner sig i precis varenda cell och man bara springer, av rena farten. Nej ny jaklar ska jag halla lopargloden uppe. Halvmara vantar i januari ju! Mitt forsta mal ar sa klart milen pa ett brade under 60 minuter.
Ska hoppa in i duschen nar jag slutat svettats sa forbaskat. Vi ska pa lite fets hos nagra vanner i kvall och det ska ju sa klart bli himmla skoj. Chilla i poolen, spela lite spel och bara umgas. Barnen ska med sa det kommer bli hall i gang och liv i luckan kan jag lova.
Peace out fran en adrenalinstinn Josse

Kommentarer
Postat av: susanne

vilket härligt flow du är inne i.
kram mamma

2012-09-03 @ 10:45:13
URL: http://margitohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0