Our Cuckoos nest

Tjolahopsan mina vanner! Kanner att ny energi flodar i min kropp, jag kanner mig glad. Kanske just darfor att jag igar fick vara kreativ precis hela dagen. Jag mar verkligen som bast nar jag far anvanda mina hander och sarskillt nar kreativiteten bara flodar. Jag alskar att vara "outside the box". Jag hade skaffat lite orange sackvav och tanken var att fa till en skon Halloween krans att hanga pa ytterdorren. Nar Bart senare hittade alla halloween dekorationer i garaget fick tokiga lilla Josse en ljusklar ide! Limpistolen gick sig duktigt varm kan jag lova. Eftersom varat hem, galna ungar och livet ibland kanns som ett riktigt gokbo, tyckte jag att det passade att gora ett flaggspel med just detta. Ja, sa kan det ga nar jag far tag pa en limpistol! Mycket nojd och belaten blev samtliga familjemedlemmar. Tror ni ungarna i grannskapet vagar sig hit nar det snart ar dags for "Trick or treating" overe here.
Denna morgonen har borjat helt underbart, helt i familjens tecken denna Sondag. Bart och Noah bestamde sig lite spontant for att hajka lite i vara berg har borta, San Tan. Delilah och jag kande aven vi for att joina dem. Sagt och gjort. Packade in ungarna i bilen och 2 liter vatten pa ryggen. Tar knappt 20 minuter att kora ut till just dessa klippor. Temperaturen var kanon, men aningen for varmt for de flesta da vi sa klart fortfarande befinner oss i den torraste av oknar.
Vattenpauserna blev en del!
Sag en massa harliga prylar har ute. Bland annat detta konstiga trad med miljoner sma hal over allt. Kaktusarna, Joshuatraden, flugsurret fran de mest envisa kryp, de blixtsnabba sma odlorna, sma skallrande syrsor som lat som skallerormar och allt annat lustigt har ute var en underbar omvaxling fran vardagens alla masten. Fridfult rent ut sagt. Barnen var duktiga, men visst ar det nasta for spannande att inte kunna lyfta pa alla stenar och braten? Gjorde oss paron lite smatt nervosa. Man vet ju inte vad eller vem man stoter pa dar.
Delilah ville spatsera pa egna ben hon. Posar har glatt med alskad pappa. Nu fortsatter var dag med mer mys inplannerat. Alskar spontana utflykter. Maste vi gora oftare. Jag sitter har och funderar pa om jag ska kuta over till gymmet. Skont att inte behova konka med sig hela konkarongen ibland, med ungar och blojvaska och allt vad det innebar. Smidigt nar man kan smita ivag en timme eller sa nu nar Bart ar hemma. Sen kommer Barts pappa Mike hit pa middag. Alskar denna man, sa otroligt snall. Njut av livet och fanga alla guldklimparna.  

Kommentarer
Postat av: Ida P

vilken fin familj ni är josse!! <3<3 kommer ni till julen ???:D:D hade varit då kul!

2012-09-25 @ 17:41:04
Postat av: susanne

Saknar er finaste familj.
Välkommen till julen och massa mys.
love you so himla mycket
mamma

2012-09-25 @ 19:22:57
URL: http://margitohlsson.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilken fin dörrkrans...så duktig du är Josse! Ska vi snacka ikväll kanske. love i

2012-10-02 @ 08:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0