Om Namah Shivaya


With great respect I honor my heart!
Maste bara upplysa er om min senaste insikt, namligen igar pa kvallens bikram yoga. Nar var instruktor bad oss alla att satta en intention, en kansla, med kvallens pass sa kom det till mig: Alska dig sjalv Josse! I hela mitt liv har jag kampat for att helt och arligt alska mig sjalv. Varje liten centimeter av mig sjalv, bade pa insidan och utsidan och manga ganger har man pa nagot satt foraktat sig sjalv for att man inte trott man rackt till. Det bara kom till mig igar alltsa och jag fick till mig: Nu ar det din tur Josse att verkligen alska sig sjalv, precis som du ar fullt och arligt. Det var en befrielse. Tararna stor vid nagra tillfallen som ett vattenfall ner for mina kinder. Men eftersom jag anda svettades sakert 2 liter var det ingen som sag att jag satt dar och bolade.
 


Hittade ett fint citat som verkligen passar in har och som i alla fall traffar rakt in i mitt hjarta. Det ar verkligen latt att klanka ner pa sig sjalv, standigt leta fel och brister, strava efter ideal som inte finns och som inte har nagon over huvudtaget uppbyggande effekt pa vara sjalvfortroenden. Vi maste slappa och strunta i sadana pettitesser, sadant som inte spelar nan roll. Vi maste borja alska oss sjalva, precis sa som vi ar. Har och nu! Sa befriande. Ar det inte viktigare egentligen den kanslan man lamnar efter sig, de intryck vi lamnar pa var omgivning? Jag tycker att vi alla behover inse just detta. Vi maste lara oss att behandla oss sjalva helt och arligt med karlek. Vi maste ge vara kroppar naring som gor oss starka, inte sjuka. Ata mat som gor oss glada, dricka mjolk fran glada kossor, agg fran pigga fina hons, frukt och gronsaker som ar odlade med karlek till grodan i sig men aven till moder jord och planet vi bor pa. Ata mat fran djur som blivit behandlade med respekt och som fatt ata riktigt gras. Vi maste trana pa att stanna upp och njuta av precis har och nu. Nar man inser att man alskar sig sjalv vill man gor allt for att visa karlek till sig sjalv och alla vi moter pa livets stig. Jag har i alla fall insett att det ar min tur att alska mig sjalv. Jag vill uppmana er alla som laser min blogg att gora det samma, sag till dig sjalv att du duger precis sa som du ar.

 
Om man vill ha fler tips pa hur man alskar sig sjalv sa rekemmenderar jag att kika in har. Verkligen upplysande sa sa jakla sant!

Lyssna pa denna underbara lat. Under yogans sista "shavasana" spelades den och jag som jag njot. Yogan har gett mig sa otroligt mycket, tror minsann jag hittat hem.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Är glad för din skull. Yoga är underbart. Inte kostigt att det är en 1000 årig tradition...

Jag älskar dej, puss

2012-05-30 @ 23:17:26
Postat av: Susanne

du är en helt underbar kvinna och dotter.

Du sprider glädje och kärlek runt dig var du än befinner dig.



Tack för fint och tankvärt budskap. Det känns gott att veta att man duger och att man skall älska sig både insidan och utsidan.



Kramar från mamma

2012-05-31 @ 12:45:51
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Tack för det fina budskapet som verkligen stämmer. Lov u, hörs snart<3

2012-05-31 @ 17:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0