Let the food be thy medicine...


...and the medicine thy food! Redan da visste Hippocrates hemligheten. Nu ar det sa har att har letat, letat och undrat. Sokt, undrat och nu antligen borjar pusselbitarna falla pa plats. Med LCHF som jag kort nu i omgangar kom ocksa en hel massa mer animaliska produkter in i mit liv. Frukt och gront minskade drastiskt da de innehaller "for mycket socker". Men nu har jag insett att detta verkligen ar helt fel. Frukt och gront ar det basta vi kan ge vara kroppar. Min kropp ar mitt tempel och jag kommer numera behandla det som ett sadant. Nar i manniskans historia har vi atit kott och kyckling som vi gor idag? Aldrig! Nar har vi i vastvarlden varit sa enormt sjuka och overviktiga som vi ar idag? Aldrig! Alla dessa valfardssjukdommar som finns i varan kultur, kroniska sjukdommar, som ar totalt sjalvforvallade. Varfor? Vi svaljer ett piller och hoppas pa att fa bukt pa ett hogt blodtryck, blodsocker eller vad det nu ma vara nar det hela egentligen grundar sig i maten vi ater. Nu ar det slut pa detta. Nu ar det jag som ska bli snall mot min kropp. Min losning pa detta ma lata knasigt i vissa oron men det heter: DETOX   

Har velat prova det nu ett tag men forst nu har jag skaffat kunskapen jag behover. Svaret ligger i "RAW" kost. En till stor del ekologisk frukt och gronskaks detox i form av grona, harliga smoothies. I 30 dagar kommer jag att utmana mig sjalv riktigt rejalt, inte dricka kaffa, coca cola, sprit, ata kott, fisk, fagel, mjolk eller agg. Jag kommer att kontakta min lakar har borta for en fysisk undersokning, kolesterol, HDL, LDL the whole shebang och sedan jamfora hur kroppen mar efter 30 dagar med denna regim. Maste tillagga att jag inte gor detta for att ga ner i vikt, da jag tycker det ar helt ovassentligt, utan jag gor det for att "hela" min sondertrasade, snabbmatsatanade och totalt "undernarda" kropp. Sa till frukost idag blev det en smoothie av allt gott som ni ser pa bilden. Kan saga att det vara "grona hissen" pa det nagra ganger, men ner kom det. Sen blir det till att sippa x antal liter citronvatten under dagen och sedan ytterligare nagra smoothies. Kommer sakerligen vara en forbannad, ytterst arg och galen kvinna om nagra dagar, da kaffesuget from hell beraknas anlanda. Men det far vi ta da. 30 dagars detox borjar nu!  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Omg va impad jag blir nu! You go Girl!

2012-05-21 @ 18:35:03
Postat av: Anne

Jag vill pröva det också....men jag MÅSTE gå ner vikt...fattar inte hur det samlas på runt magen och höfterna så lätt....hahhaaa....

Men du är alltid så fin ...älskar ju titta din block...har det så bra där i värmen ,,,,

Kram Usk anne

Postat av: Tessan;))

Duktiga du Josse, blir så inspirerad av dina upptåg!! Vill också verkligen testa detta nu när man fått in träningen och tränar nästan varje dag! Vilket även jag älskar;p. Att läsa om dig och din familj gör mig så enormt glad och kärleksfull, saknar er något enormt.. Allihopa!! önskar att man kunde ses mer, så som när vi var små;D Ha det underbart och hälsa la familja<3 en massa kramar till er!

2012-05-22 @ 18:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0