Grönt AR skönt!!


Nu vill jag ni ska forsta en sak mina vanner! Vi maste inse en sak: Gront ar skont, sa ar det bara! Vi maste vaga gilla dessa nuterens egna medicinkurer, vitaminbomber vackra gonsaker som finns att tillga. Kor sakert 2 grona smoothies precis vareviga dag. Allt ar okokta, oprocesserade och totalt ororda nyttigheter som far mixas samman tillsammans med min otroligt starka blender. Fibrerna far aka med vilket sa klart ger annu mer positiva effekter pa kroppen. Vi i dagens samhalle har nastan glomt bort hur man SKA ata for att ma bra, motverka sjukdommar och floda av liv. Vi trycker i oss litervis med coca-cola, sonderprocesserade korvar fyllda med e-amnen, hamburgare som innehaller allt annat an riktigt kott. Vi blir trotta och sjuka. Vi forstar inte sambandet mellan overvikt, diabetes och cancer fast det star skrivet svart pa vitt i samhallet vi lever i, i maten vi stoppar i oss som blivit sa manipulerad att inte anns 10% av dess urspringliga produkt finns kvar. Jag ar sa glad att jag numera besitter denna kunskap och jag vill sprida min insikt och lara alla som ar villiga att hora och inte langre blunda och latsas som om inget ar fel pa sattet vi lever.  
Jag vill bjuda pa en av dokumentarerna jag sett den senaste tiden och som upplyst mig i amnet. Kolla pa trailern och hanfors av gronsakernas egenskaper och lakande effekt pa kropp och halsa. Maste bara beratta om min egna erfarenhet kring amnet som faktiskt gjorde mig lite chockad tidigare i veckan. Jag kande itisdags det har killet i halsen, ni vet det har absolut forsta tecknet pa att jag holl pa att bli sjuk. Jag korde som vanligt en stor harlig smoothie pa kvallen och tankte inte mer pa det. Nar jag somnade den natten, sov jag otroligt, dromde feberdrommar och kande den dar varken komma smygandes i kroppen. Jag bara OH NO, nar jag vaknade pa morgonen. Det har maste jag gora nagot at. Korde den gronaste smoothin nagonsin med gronsakerna pa bilden overst. Gronkal, senapskal, spenat, bladkal, broccoli, selleri, en bit gurka och ett gront apple, tillsammans med en stor skvatt ekologisk citronjuice. Korde denna blandning till 3 stora smoothies denna morgon. Vet ni vad som hande? Jag bromsade upp det hela, ett fult, elakt virus som kunde fatt mig angliggande i x antal dagar. Jag ar fullkomligt overtygad om att det var det grona som hade ett finger i leken, eller i detta fall en hel handflata. Sa nu ar min forhoppning att ni dar hemma borjar experimentera med gronsaker mer. Vi behover inte bli sjuka stup i kvarten och inte leva fullt ut. Vi har makten i handerna om vi bara vill. Var inte en slav for snabbmatshaken. Var din egen energiknippe och sprid skonhet och halsa vart du an gar.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0