Farmers market


Hej mina underbaringar! Kanner mig sa levande och glad idag att halften vore nog. Jag har min fina man pa hemmaplan och vi myser till 100%. Noah spelade fotboll i morse och verkade tycka om denna sport lika mycket som basket. Sa stolt ar jag nar jag sitter dar pa banken och ser honom dar ute med de andra barnen. Men lillan haller mig busy ska ni se. Hon ar helt galen nu alltsa. Klattrar, springer och ska dra och slita i allt. Hennes senaste pahitt ar att klattra upp i handfatet fran toan och sen sitta dar och satta pa vattnet. Jag ar ju med henne givetvis, da hon sa klart far folja med nar smink ska pa pa morgonen. Vilket skamt egentligen, att flickor skulle vara lugnare an pojkar. Och de som sagt att man nog oftast bara far ett "vilt" barn, wow vilken liten logn. Nej, men som sagt. Hon ar vild och haller mig springades med andan i halsen mest hela dan. Hon liggar och sussar en tuppis nu och jag lattjar rundor pa natet. Har sa mycket jag vill gora, sa manga jarn i elden. Men egentligen BORDE jag plugga.
Vara fina barn ar det finaste vi har. Morgonmys pa hog niva. Nog finns det ingen battre an "baby" som Noah fortfarande kallar lillan. Nar Delilah ar lugn och fin da far man nagra minuter att verkligen begrunda over henne och njuta av hennes lilla personlighet. Hon maste nog ga igenom nagon stor utvecklingsfas nu eller natt. Fort och framt har hon ju hela munnen full med tander som nog gor sitt till till nagra av de tararna som rullar ner for hennes sma kinder. Men annars tror jag nog hon kanner frustration over att inte orden hennes racker till, hon vill saga mycket och forstar MYCKET, men kan inte alltid gora sig forstadd. Just nu ar det en ganska ledsen tos vi har har hemma med andra ord. Men mellan hennes sma 1 ars utbrott flinar hon som vanligt och bjuder pa hennes vanliga livsgladje. Ibalnd onskar man att man kuj
 
Annars har vi full produktion av de finaste ekologiska gronsakerna har borta i min alldeles egna. Zuccinerna har fatt komma ner i stora krukor och nu ska gurkorna och tomaterna snat fa gora det samma. Det ar sa varmt har borta, men far de sta i skuggan de flesta timmarna pa dygnet tror jag nog att de ska klara sig fint. Idag efter Noahs fotboll i morse drog jag med kiddsen och mannen pa en urmysig farmers market har borta. Kopte med mig lila/ vita morotter (vem har egentligen sagt att morotter maste vara oranga?)och en stor bunte gronkal. Sen ocksa en fin, stor kruka med det farskaste vetegraset du kan tanka dig. For mig ar det som att kopa medicin, nar jag koper allt detta nyttiga. Gor oss sa gott att det inte ar klokt. Om ni tanker pa det, sa ar det egentligen som om att ata en liten bit av solen i allt gront vi ater. Utan solens varmande stralar lever ingenting egentligen, men med just gront ar det sa uppenbart. Moder jords liv som jag ger min kropp och foder mina celler med, foder liv i mig och gor mig sa gott. Lite langsokt och filosofiskt kanske, men man blir pa nagot satt full av karlek. Naja, nu vantar mina plantor i tradgarden och sa aven mina bocker. Buhu! Ha en underbar dag. Love and peace till er alla.   

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack för den glädje du sprider till oss andra.

Härligt med färska grönsaker och vad skönt att du blir så pigg och glad av detta.

Hälsa mannen och kidsen och bara njut.

Snart får ni "låna" Caroline ett tag.

kram mamma

2012-06-24 @ 21:36:05
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0