Baby Bok Shoy och tarar...


Min fina lilla syster har nu lamnat var galna lilla familj har borta och saknaden ar sa stor ska ni veta. Vi har haft det sa mysigt, trevligt och chillat precis hela tiden. Laten som jag lankat till har har gatt varm i bilen nar vi fart fram och tillbaks och nu nar min fina Carran lamnat kan jag inte hjalpa att tararna branner bakom ogonlocket nar jag lyssnar pa den. Den kommer fran ett album med helt underbar yogamusik. San musik som verkligen vaxer in i sjalen ju mer man lyssnar pa den. Lyssna och njut! Carran ar alltid sa glad, enkel, rolig och bjuder verkligen pa sig sjalv. Tack Carran for att du gor mig till en battre manniska. Jag alskar dig. Tack for att du forgyllde var vardag med din varme och karlek i hela 16 dagar. Sa otroligt lyckligt lottade vi har varit att fa ha dig har fina du. Du ar enormt saknad! Vi har shoppat rokelser, hippiklader, svettats ihop pa Bikramyoga och aven kort lite yoga har hemma i mitt vardagsrum, flummat, snackat en massa gojja, lekt med barnen en massor och bara njutit av att bara ta dagen som den kommer. Hon ar precis lika galen som mig och vi har verkligen alltid sa roligt ihop. Usch, grater nu en skvatt av gladje och saknad.
Grona smoothies har jag bjudit pa i massor. Eller njao...jag har druckit dem i massor och Carran har smakat sa gott hon har formatt. Men en annan som kor i regel 2-3 grona smoothies per dag och har sa gjort i 2 manader nu borjar bli lite varm i kladerna och utforksar mer och mer pa den fronten. Jag ar sa glad att jag hittat hit, att jag nu erhaller kunskapen om hur jakla gott det gor for oss att ata frukt och gront och garna merparten av var kost. Vad haller vi pa med egentligen nar vi trycker i oss kott och fett som vi gor nu for tiden? Jag lagger in en hogre vaxel nu och vi far se vart det leder. Detaljer far ni helt enkelt senare da vissa verkligen inte forstar tanket. Har hittat ratt, nagot jag letat efter lange och val. Men detta ar Josse

 

Nyheten hemma hos oss ar Baby Bok Choy (mangold), ekologisk, mild, sprod och proppfull med nyttigheter. Annars ar rodbetan och gronkal i olika storlekar och former en standard hemma hos oss. Det basta ar verkligen att Bart ar lika glad i allt detta grona som jag ar. Det underlattar att ens partner ar pa samma spar. Men mitt rad ar anda: Keep it simple! Sa mycket grona bladgronsaker som mojligt, orter och frukt i massor. Det kan bara gora gott i kropp och sjal. Det ar aldrig for tidigt eller for sent att introducera grona smoothies i vara liv. Desto forr dest battre. Vi har aven provat ung kokosnot dar bade vatten och kott far aka med i vara smoothiesar. Milt och sa gott. Kan spica upp en annars kanske stark, bitter smoothie som till och med barnen kan fa i sig. Tips fran mig alltsa; At mer gront och skont och det lattaste sattet ar att gora smoothiesar. Raw is amaizing, Rawmazing helt enkelt.
 
Nu vantar min frukost-smoothie mina vanner och kanske ett skont pass pa gymmet med. Eller jo det blir det, maste ut med barnen en svang innan de borjar klattra pa vaggarna. Noahs skola ar slut for sommaren och vi har en manad innan hostterminen satter igang. Sa vi hors nar vi hors helt enkelt. Karlek o massor till er alla 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va fint skrivet...

Kan inte du skicka denna skiva till mig, jättefin ju...puss

2012-07-23 @ 21:53:31
Postat av: Susanne

Hoppas allt ordnar sig till det bästa.

kramar om er gör mormor i Sverige

2012-07-26 @ 18:56:56
URL: http://m

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0