Weekend fun



Sitter har nu denna sondag och njuter av kanslan jag har i kroppen. Totalt utmattad efter mitt 5:de for veckan och troligtvis mitt livs svettigaste pass pa gymmet, endorinpaslag till 1000 och smilegroparna slar snart en knut bakom huvudet pa mig. Ar helt klart inne i en mer intensiv traningstid just nu. Hoppar med latta steg ner i mina nyinkopta och otroligt frasha gymklader. Underarmour sa klart. Grymt funktionella och snygga klader.
Alla i huset tar en eftermiddagslur, i bakgrunden gar Friends pa TV:n och jag har formodligen nagra timmar bara for mig sjalv. Min sjukskoterskekurs avslutades efter en 3 timmars tenta i fredagskvall. Jag kan meddela att jag fick A, sa klart, bara sa dar! Mycket nojd. Vi far se vad dagen har att erbjuda. Men jag ar ful om forhoppningar pa att den kommer att innehalla mys, my och ater mys med ALLA medlemmar i familjen Mendonca. Bjuder har pa lite bilder fran gardagen utflykt till Sealife Arizona. Vi hade det sa trevligt, barnen var i extas och skuttade runt och tittade med stora ogon pa all fint vi sag dar inne. Delilah fick springa omkring pa egna ben och hon var i sjunde himmelen eller natt. Sa roligt att se henne titta pa allt. Hon var sa ivrig och helt lycklig. Vi var 2 trotta paron efter den timmen. Smakade gott med lite lurre pa gallerian efterat. Jag fick till och med smita in pa H&M som nyss oppnat dar. Kandes nastan som om jag var hemma i Sverige eller natt. Helt plotsligt kanns deras klader valdigt exotiska. Ville kopa allt. Men fick ta det lilla lugna.


Barnen fick klappa pa eremitkraftor och sjostjarnor.
Ni ser glasgolvet. Fiskar simmade dar under och nar lillan skulle ga har sa trodde hon att det var vatten och vagade knappt ga pa. Hon bara smog sig ut pa golvet, men sen tillbaka igen. Till sist bestamde hon sig for att backa ut pa det, sa som man gor nar man ska ner i poolen ni vet. Sa gulligt och det var fler an jag som tyckte detta var underhallande. Det var bland annat en gubbe som skrattade hogt och val at Delilah. 

Noah och Bart star i kaken pa en Megalodon. Gigantisk fisk som levde tillsammans med dinosaurierna tror jag det var!

Noah hade myror i brallan och tyckte det var sa spannade att se allt nytt.

Pa lite olika stallen hade de dessa glober man kunde smyga in i och titta pa fiskarna utifran deras synvinkel. Bart ser ut att ha en jattelang nacke. Han har for ovrigt gatt ner typ 25 kilo, bara sa dar. Sa duktig ar han som tranar varje morgon innan jobbet. Han maste kopa en helt ny garderob snart da inget sitter dar det ska langre.   

Mina favoriter var dessa sma Nemofiskarna. Annars hade de en massa roliga, kosntiga varelser, harjar, skoldpaddor, stingrays och annat trevligt. Mycket skoj hade vi det denna dag. Fler utflykter hoppas jag pa! Ha det gott allesammans.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken härlig utflykt och vilka fräscha föräldrar med.

love mamma

2012-08-21 @ 13:28:05
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0