Pussar och kramar



Mina karleksgryn nu imorse var ju bara sa goa. Noah skuttade ner i lillans sang nar han horde henne gala. Dar lag de och mos och babblade sa dar som bara syskon kan gora. Nu mera ar det nastan bara glada miner mellan mina sma gryn. Det glader en moders hjarta att se. Noah ar valdigt beskyddande over sin syster nar vi ar ute. Pa gymmets barnpassning haller han henne sallskap sa hon inte saknar sin mamma allt for mycket. Om natt barn skulle vara for hardhant eller ta hennes leksak sa ser han till att det atgardas. Sa duktig han ar med henne. Men det ar klart, ibland ar det jakligt kul att sjalv fa tjuvnypa syrran en smula. Noah alskar sin lilla jojo som foljer med overallt. Till och med i sangen over natten ligger han och haller om sin lilla jojo. Den kan det ju fortfarande slass om. Lillan vet vad hon vill hon med, envisa tos.
Sitter har nu denna underbara morgon med en kopp gront te och bara njuter av att harmonin i huset. Ok, lillan kommer och drar i min dator och vill att mamma ska leka med henne. Men annars ar det lugnt och skont och bara glada miner. Noah ska till skolan snart vilket betyder nagra timmars egentid med lillan. Kanske att jag drar till gymmet. Men hade nog helst tagit en svang till min "lilla" hobbyaffar. Far lite sug att satta mig bakom symaskinen nu nar min kurs snart ar slut. Jippi for det sager jag. Funderar pa att ta min magister snart ocksa, forkovra mig helt enkelt. Vi far se hur det blir helt enkelt.  

Pimpad linssoppa blev det till middag har omdan. Nar jag har mina Sverige-sug och saknaden efter min familj pa hemmaplan blir det oftast just detta som ska lagas da. Linssoppa ar en klassiker hemma i min familj. Garna med hembakat brod. Jag pimpade nagra foccachia frallor med olja och vitlom. Nom nom pa denna middag. Gjorde storkok sa detta blir aven kvallens middag. Sa praktiskt att bara ta fram och slippa sta och laga mat ibland.
Gladkorven som flinar med hela fajset nar kameran kommer fram numera. Man kan inte bli annat an glad sjalv. Njut av dagen for det ska jag med gora, med som vanligt 100 jarn i elden.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara små fina barnbarn.

Saknar med värk i hjärtat.

Barnen har fina föräldrar och tänka att linssoppa kan vara så gott och smaka Sverige.

Tack för samtalet

kramar om er

mamma

2012-08-14 @ 18:26:11
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sötnosar!

2012-08-15 @ 21:17:14
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0