Silly goofballs


Haromdan nar Noah horde lillan ropa efter en lang tupplur sa rusa han in till henne. Nar jag sa ocksa joinade dem sa sag det ut sa har. Noah i full fart med akrobatik eller natt. Tjena liksom! Han hoppade sa Delilah nastan blev lite sjosjuk. Ni maste halla med om att han ar skicklig. Stark som en oxe ar han ocksa. Busiga gofis.
Delilah har alltid varit envis som en asna. Hon ska bara ata sjalv, helst med gaffel eller sked, dricka ur en riktig mugg ska hon ocka. Hon ar bara 15 manader med ar en riktig baddare pa det. Borjade trots allt med fingermat redan vis ca 8 manader alder. Hon ville inte ha nagot annat. Ibland ar det fordelar med envisa barn, blir mer sjalvstadiga och far lite mer skinn pa nasan. Men de kan ocka fa en stackars mamma att koka for att alla jamt ska gora ALLT sjalv :) 
 
Noah tyckte snoret hangde lite val nara lappen och hade for brott for att be om papper for att snyta sig med. Da skrubbar man borta det genom att gnugga in nasan i heltackningsmattan. Bara det att man far skrubbsar pa kopet. Tror han larde sig en laxa. Ni ser att han haller stolt i sin sjalvuppsnurrande jojo som jag kopte till honom i helgen. Men jag ska tala om att denna jojo skulle jag nog aldrig kopt om jag visste vilket liv i luckan det skulle bli over denna mannick. Delilah har fatt upp ogonen for att hon ocksa vill ha saker och ting sa hon har ju fatt tag pa den dar jojo'n da och da och da har det blivt slagge over den. Nar Delilah sett Noah med den har hon vilat ha den osv. Herregud alltsa. Har fatt gomma den ibalnd for att fa en lugn stund har hemma. Borjar forsta vad folk sager nu om den dar "syskonkarleken". Huva...detta ar bara borjan dessutom!
Annars sitter jag har nu i nagorlunda lugn och ro med denna stora, fina, frasha fruktsallad. Jag tror hela kommer fa bli min lurre idag. Jag har spajsat till en klassisk fruktsallad med vattenmelon, bigaroer, banan, vindruvor och persika. Behover jag saga att samtliga ingredienser ar ekologiska? Satter ett smile pa mitt face medan jag mumsar i mig, men sen kommer den gora bade kropp och sjal gott lange lange. Snalla, underbara Jolen kom forbi och passade barnen i 1,5 timme sa jag fick sitta och plugga lite. Hon trotsade hettan och tog de till lekplatsen, men kom hem och svettades som en gris. Stackars farmor. Lite av nackdelen med att bo i oknen, man kan inte vara ute pa 3 manader av aret. For varmt helt enklet. Jag och barnen traffade gannen Tatum och hennes tjejer i poolen i gar i alla fall. Ni ska bara se kiddsen. Noah kor kanonkulan i det djupa och simmar som en fisk. Under vattnen kor han och sen kommer han upp och hamtar andan och fortsatter vidare. Pa det djupa, helt totalt oradd. Man kan inte tro han ar 3 ar! Lillan ar inte radd hon heller. Hon slanger sig i det djupa och ska helst under vattenytan. Ner gar hon med ett smile pa lapparna och upp kommer hon med ett annu storre smile. 2 fiskar har vi fatt jag och Bart. Nu blirre plugga for hela slanten innan lillan vaknar och galenskaparna satter igang. Sen blir det mys med en alskad make som ar sa efterlangtad just denna helg. Har varit en tuff vecka dar galna ungar har trotta ut denna morsan. Att man dessutom haft en helt galen sakna-familjen-i-Sveige-vecka har ju inte hjalpt kan jag meddela. Ha det underbart vart ni an befinner.   

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi har märkt av din saknad för vi saknar er tokmycket...KOM HEM!!!!

Söta barnen är och orädda, puss på er!

2012-08-04 @ 09:21:45
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Låter precis som min anna! Haha.. Ska alltid göra allt själv! Anna HJÄLPA säger hon samma som anna kan själv. Aldrig fått mata den tösen.. haha...



vilken gymnast din kille är! Hur kommer han upp där bara! haha..

2012-08-05 @ 10:33:38
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Susanne

Såna underbara fina barn!

Saknar dem med smärta i hjärtat.

Delilah har blivit så stor och duktig och Nois är alltid den aktiva.

kramar till er alla

mormor

saknar er alla veckor.........

2012-08-05 @ 21:51:59
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0