We are all in this together...


Mina fina ungar hittar varandra mer och mer for varje dag som gar. Haromdan var det gungbradan pa lekplatsen som var riktigt skoj och gud sa roligt att ha varandra. Imorse sa jag till Delilah att ga och pussa Noah och det ar precis vad hon gor. Noah blir sa glad att han skrattar mer hela ansiktet nar lillan sitter pa hans mage och pussar honom. Underbar syn helt enkelt! Ibland ar det fortfarande sa att lillan "kommer i vagen" for Noahs harjande, men mer och mer forstar Noah att lillan ar mindre an honom.  
Kolla in dessa 24 ekologiska agg som nu ligger i min kyl och vantar pa att gora oss till godo. Det ar nastan sa att man kan borja bola av lycka att se nagot sa vackert. Har provat att gora en svingod bananpannkaka till frukost och kan varmt rekommendera det. Mosa ner en ekologisk banan i 2 uppvispade agg, en skvatt ekologsik gradde/mjolk och lite fiberhust. Stek pa i kokosolja och servera som den ar, sot god och proppad med nyttigheter.
I gar handlade jag som vanligt lite mat infor veckan. Men denna gang med en helt ny insikt om vad det egentligen ar vi stoppar i oss. 80 % tror jag nog det blev av min kundvagn som fylldes med helt ekologiskt och narproducerat, bland annat dessa fina agg och lite helt underbar kyckling, en massa frukt och gront och lite farska orter blev det ocksa. Fick ju langt ifran kvantitererna som jag brukar fa, men kvaliteten - priceless! Smakar gudomligt och gor oss alla gott. Har nu snart sett hela dokumentaren "Food Inc" som Jenny rekommenderade och som jag ar saker pa att Oprah tagit upp nan gang med. Jag kan inte hitta orden pa mina kanslor, tankarna gnager i skallen och jag kan inte slappa detta. Det foljer med mig i allt jag gor och nu vill jag lara mig mer om vad vi alla kan gora for att forandra detta. Jag vill dela med mig av mina nya insikter! Man behover inte vara vegitarian eller djurrattsaktivist for att tycka att det som hander ute pa bland de traditionella djuruppfodarna inte ar humant eller etiskt ratt.
Tyvarr har jag ingen lank att dela med mig av med dokumentarerna jag lagger upp, da jag streamar de via natet och netflix. Men jag ar saker pa att de gar att streama fran Sverige nan stanns ocksa.
Om 6 dagar kommer nu ANTLIGEN tjejerna fran Sverige. Jag kan kanppt fatta det! Vi langtar efter er sa mycket att vi haller pa att spricka. Jag ar sa sjukt jakla lyckligt lottad att 4 av manniskorna som betyder mest i mitt liv skall komma hit och bo har hos oss i hela 2 veckor. Njut livet vanner for nu jaklar ar det jag som ska gora det till 100 %

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sött foto på barnen på gungbrädan:) snart ses vi:)Pusskram

2012-04-27 @ 17:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0