1:a bian for Nono


Nu i veckan passade jag och Noah pa att ga pa en mor-son dejt nar Bart var hemma och kunde ta lillan ett slag. Sa underbart mysigt att fa agna lite tid till enbart min spralliga lilla Tarzan. Man markte han tyckte det var speciellt och skoj att fa busa med mamma pa egen hand. Vi pratade i bilen om filmen vi skulle se: Lionking! Forsta att jag sag den nar jag var 10 ar om och om pa VHS. Det var min favoritfilm och manga tarar har jag fallt tittandes pa denna film. Sa visst var det lite speciellt att nu fa visa min son den och samtidigt passa pa att fa se den sjalv igen. Noah var sa sprallig och glad och holl hart i min hand. Nar vi kom in fick han valja precis vad han ville ha och smaksa pa. Sjalv tog jag en stor harlig Cola Light. Med ogon stora som golfbollar skuttade vi in i salongen. Noah fick valja vart vi skulle sitta och det blev nastan allra hogst uppe i denna jatte-salong. Det var sakert en 30 andra barn dar och deras foraldrar. Noah satt som fortrollad och hela spektrat av kanslor kom fram i denna lilla pojke. Han skrek hogt nar det var laskigt och skrattade som en tok nar det var roligt. Han satt och tittade pa hela fimen och bad om att fa se mer nar det val var slut. Kan saga att jag aterigen bolade som en gris till denna film. Men det ar ju mig vi snackar om, jag bolar at det mesta. Noah har verkligen fatt mina kansloyttringar. Nar vi ar glada, sa ar vi jatteglada, nar vi ar ledsna sa ska man halla sig undan :) Efter filmen gick vi in till en hatt-affar som ligger alldeles bredvid biografen, som forresten ar en del av en utomhus galleria har i Gilbert. Jag kopte en base-ball hatt till Noah med Diamond-back loggan pa. Vi ska ju se en match idag inne i Phoenix. De moter San Francissco Giants och det kommer vara en proppfull arena. Bart har fatt nagra gratis biljetter och vi ska traffa Barts pappa dar ocksa. Ska bli sa kul!  

Kolla in min stora kille. Man kan ju inte bli annat an guda-stolt att ha en sa fin son. Jag klamnde hart i hans hand nar det var laskigt och mina ogon tarades bara av tanken pa att sitta dar med just Noah. Bara vi 2. Det ar karlek det mina vanner.

Bart har famnen full med solsken. En syn som jag verkligen alskar. Alla som jag alskar sa innerligt tillsammans.

Maste bara beratta hur bra det gar med min LCHF forresten. Ligger pa 3 kilo mindre, men kanner mig som "a million bucks". Jag har inte atit socker pa 2 veckor och har inte minsta sug efter det. Igar kvall kopte jag fin salami fran Delin, som jag sedan rullade runt nagra skivor brie. Det var mitt lordags-godis. Jag har bara bestamt mig nu att komma i mitt livs form sa da finns det inget annat. Ryggpasset i gar pa gymmet gick sjukt bra. Trodde att jag skulle bli av med min invaliditet i benen efter veckans ben-pass med efter 20 minuter pa trapp-maskinen var de i princip doda! Det ar illa nar man har traningsvark direkt efter passet, men ocksa ett kvitto pa att man verkligen jobbat. Vilodag star pa schemat! Med gott samvete ocksa desutom. LCHFen bara hyvlar bort fettet. Me like, me like a lot! 100% fokus ar der som galler, inget fusk har inte! Lillan kallar och vill kaka, sjalv ska jag val ga och knapra i mig lite knaperstekt bacon!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nono har blivit så stor och vad roligt att på tu man hand få gå på bio.

Tänk vilket fint minne för er fina son.

Härligt att göra saker med sina barn.

Duktig du är med din diet och din träning.

Nästa vecka blir det bara LCHF för min del med

varma kramar

2011-09-25 @ 07:41:37
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0