Njuter som en tok av livet som hander pecis framfor mina ogon


Kolla in min lilla Delilah nar hon ligger pa farsans brost och tranar sin lilla nacke. Hon ar valdigt stark och stadig for att vara blotta 1,5 manader gammal. Men sa har har hon hallt pa ett bra tag. Noah var lika tidig han med, sa jag antar att det ar mina ungar helt enkelt som ar valdigt begavade :) Min stackars lilla tos har snorvlat riktigt mycket och haft det ganska besvarligt med nastappa. Hon har hollt oss vakna till och fran under natten, inte for att hon varit gnallig eller besvarlig men just bara for att man varit orolig for henne. Fick suga nasan med en en san dar boll-sug och det hjalper en del. Men det slutade med att jag fick springa och hamta lite av Noah nasspray for att hon over huvud taget skulle fa luft genom nasan. Det funkade riktigt bra och vi fick sovmorgon till 09:00 da Bart tog Noah imorse. Bart ar ledig fran jobb idag eftersom det ar Memorial day har borta. Vi ska till Barts pappa Mike och hans fru pa lite BBQ och pool bad vilket kan behovas for att svalka sig i denna 40 gadiga hetta!

Medans Bart hjalpte Jolene med flyttningen i lordags stack jag och barnen till en park har i narheten. Noah sprang omkring och lekte med de andra barnen som var dar medans jag och lillan satte oss i skuggan under ett trad och kakade vattenmelon, drack diet pepsi och ammade. Noah ville gunge en stund ocksa. Kolla sa stor han ar nu lille Noah. Den har storebrors rollen fixar han galant. Jag har inte sett skymten av svartsjuka. Blir lite ledsen nar det finns en massa negativa manniskor som sager att det alltid kommer, det gor det alltid! Till grunden ar jag en valdigt positiv person som hatar att tanka negativt nar det verkligen inte ar befogat. Nej da, Noah ar superduktig med lillan. Han vet om att hon ar liten och skor och ar forsiktig med henne. Det kallas syskonkarlek vet ni val!

Noah kom och fyllde pa med energi efter ett tag han med. Min underbara stora pojke som alltid vill satta pa mossan fram och bak, precis som sin pappa. Det ar verkligen nagot speciellt med karleken som finns mellan en far och hans son. Noah ser upp till Bart sa otroligt mycket, det ar verkligen underbart att se. Nastan allt Bart sager ar Noahs lag. Men med mamma ska det busas en del innan man kan gora som hon sager :)

Delilah har mossan hon fick av moster Margit, ser inte riktigt nojd ut just har men skont med lite skugga pa den dar lilla skallen mot starka okenstralar. Hon ar sa otroligt goo min lilla tos. Ler nu med hela ansiktet och glittrar med ogonen nar mamma tittar pa henne. Nar hon ammar kan hon numera slappa tutten for att bjuda pa varsta breda smilet sa att mamma hjata mittt nastan brister av gladje.

Att det ska vara sa svart att hitta vanner pa aldra dagar. Jag kanner mig ganska ensam har borta i okenhettan. Jag menar jag har ju mina goa ungar och min fina man nar han inte jobbar, men ibland vill man ha nagon annan dar att bara snacka om annat an overfyllda bajsblojor och trotsande barn. Jag vet att det finns MANGA barnfamiljer har pa gatan dar vi bor men det ar anda inte det lattaste att hitta nya umgangeskretsar. Att komma till ett land dar alla redan har vanner, jobb och kontakter ar verkligen inte latt. Iband blir jag lite deprimerad pa tanken, men maste halla tillbaka da livet annars bara rinner ivag och jag da en dag kommer angra at jag inte NJOT av det jag hade. Sa nu ska jag sluta deppa och ga och mysa med min fina familj. Bart ar ju anda som sagt ledig idag och det ska vi fira. Puss pa er!  

Pa tal om en sons karlek till sin far sa maste ni bara titta pa denna video. Ha nasdukarna i narheten, det sager jag bara.

Kommentarer
Postat av: susanne

Mono och Dilly, mormor saknar er så hjärtat värker

kram till mamma och pappa med

2011-05-30 @ 22:46:19
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0