Time managment


Bart ville visa upp sitt senaste tillskott pa sitt Jobb US Airways i fredags. Jag packade ihop kiddsen i bilen och korde in till Phoenix for att forst kaka lite lunch ihop tillsammans med min livskamrat. Det blev snabbmat, men eftersom vi behover en bra lekplats till Noah, sa finns det tyvarr inte sa manga alternativ. Men harligt att traffas en stund mitt pa dan, vi som inte far se Bart forrans vid 18:00 annars da jobb ar slut for dan. Efter det blev det att visa upp Delilah for alla Barts kollegor. Dar fanns det flera famnar for lillan att ligga i. Alla var makta imponerade over henne. Sa klart vet vi om att hon ar det sotaste som finns men man blir alltid lika glad och stolt over att hora det. Lagg marke till lillans lilla armband som hon har pa sig pa bilden overst, det fick hon av en av Barts chefer och vi var bara tvugna till att visa upp det. Noah har ju alla redan sett, bland annat nar de hade trick-or-treat forra Halloween. Noah var ganska vild och sprang snabbare an virvelvinden mellan alla skrivbord. Tur att jag hade Bart dar som kunde jaga efter Noah medans jag hade kolla pa lillan. 

Detta kallas effektivitet pa hogsta niva: Bart byter bloja pa lopande band har minsann! Det galler att vara smart ni vet och radda upp ungarna pa rad och sen ta bajsbloja efter bajsbloja. Han ar klok min man.

Jag har alltid tykt Noah ar duktig pa att pyssla lite pa egen hand. Fram tills nu det vill saga. Jag hade val pysslat lite pa egen hand har i slutet av veckan, typ bloggat eller nagot annan mamma-trams, och som vanligt hor jag hur Noah stokar rundor pa sitt rum. Alltsa precis sa som det brukar vara. Men nar jag efter en stund tittar till Tarzan pa sitt rum hittar jag honom sa har: Han har fullt sjaaa att moblera om hela sitt moblemang dar inne. Ja, ni ser ju elandet. Jag antar att han var lite uttrakad :) Jaja, ingen storre skada skedd! Jag menar, han kallas ju Tarzan for en anledning eller hur?

Sa har sag varan lordagskvall ut! Hela Familjen Mendonca efter god middag fran Pizza Hut spenderar den underbara kvallen i ca 40 graders varme ute i tradgarden. Killarna spelar T-ball och Noah imponerar mer och mer. Jag filmar det hela och snackar med lillasyster som ligger och iaktar det hela fran forsta parkett i sin bouncer uppe pa vart ute bord. Inne i frysen vantar nagra kalla ol och en lada med cookies and cream ice cream. Jag sager bara: LIVSKVALITET! Detta ar nog en av livets hojdpunkter, helgdag tillsammans med de man alskar och gott att ata och dricka. MummmmaMumma!

Annars har helgen spnderat i shoppandets tecken. Jag hittade denna wall-organizer och tyckte den passade in i mitt val-organiserade liv (????)

Kolla in vad jag hittade pa mitt alskade ROSS: fin byxor, vast, skjorta och slips till Noisen for honom att ha pa Jennys och Davis brollop som sker i Augusti. Gissa vad det hela kostade? Hela kalaset gick pa 5,99 dollars. Jag skojar inte: Med rea pa rea pa ett alldeles tokigt lagt pris till att borja med blev det alltsa ca 30 SEK for hela kitet. Jepp, 30 spann. Perfekt stl och allt. Fatta vad bra da dessa klader oftast anvands typ en gang och sen har ungarna oftast vuxit ur skiten. Sa nu slipper jag fundera pa detta mer.
 
Avslutar med en bild pa det karaste jag har: Min egna lilla familj. Noah skruvar pa sig da han inte garna vill fastna pa bild. Nu ar det redan mandag imorgon och en ny vecka star framfor vara fotter. Undrar vad denna vecka har i sitt skote? Matte jag reda ut det har 2 barnslivet annu en vecka! Manga kramar med tryck i till var och en av er. PS: Imorgon blire fullt os medvetslos med barnvagnsprommisar da vi ska i toppfprm till brollopet. Ar det fler som ar sugna pa sitt livs form?

Kommentarer
Postat av: susanne

Mor är redo för sitt livs form. Men jag går inte lika mycket som du minsanna. Men ett par turer på gymmet blir det för min del och en del prommisar med dogsen också.

Härliga bilder. Mina pojkar rev också ur sängen och möblerade om rejält ibland. JAg säger och det pusst och stön från mor minsann.

vilket fynd du gjorde med kostymen till Noah.

Ha en fin vecka. Idag är jag också ledig eftersom det är Sveriges nationaldag.

Varma och kärleksfulla kramar från mamma hemme i Sverige

2011-06-06 @ 10:08:48
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Helena W

Toppform? Klart jag är PÅ! Långhelgen är slut i Sverige nu och likaså onyttigheterna i familjen Winther. Dags för magrutorna att få se sommarsolen, nu kör vi! :) Morgondagen kommer att börja med ett dubbelpass på Flowinmattan. Kram!

2011-06-07 @ 01:02:55
URL: http://blog.helrob.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0