smiley lil sis


Varje gang  man tittar pa'na smilar hon med hela kroppen. Hur kan man vara sa fantastiskt glad? Ett sant latt barn vi blivit valsignade med. Jag kan rakna gangerna hon skrikit sen hon foddes pa mina 2 hander. Klart hon gnaller till lite nar hon ar hungrig och sa men hon kommer aldrig upp i de decibellerna den har skona bonan. Det maste hon ha fatt fran sin moder, snall och foglig ni vet! Igar helt fran det bla borjade jag bola nar jag och Bart satt och snackade om hur stor och duktig hon blivit. Jag menar, for vem som helst ar hon ju typ det minsta de sett, men for oss som ser en fordubbling i storlek och nu aven utveckling sa har det hant en hel del. Jag bolar eftersom min lilla tos redan har blivit sa stor och for att det redan nu, endast 7 veckor sedan hon foddes kanns lite luddugt allting. Tur att man fotar som en galning, bloggar och skriver en massa dagbok som man gor. Fatta skatten i att kunna ga tillbaka och bara minnas och njuta av hur allting var. Jaja, ni kanske forstar hur jag resonerar.

Vi har kopt en san dar baby-monitor nu, eller snarare bytt upp oss till en battre variant da vi inte alls var nojda med forgaende sort. Nu blev det en digital Graco (tack till alla Barts kollegor for den presenten). Den ar superbra maste jag saga. Jag tykte det var bra att skaffa en san eftersom vi har ett ganska tyst hus, med tanke pa att det ar heltackningsmatta i samtliga rum (dock en valdigt frash sadan) och just darfor att lillan ar av den tysta sorten. Hon tar liksom vaaaaaaldigt lang tid pa sig att bli riktigt arg och det ar ju synd om hon ska behova ligga arg i sin sang eftersom ingen hor henne.

Noah snacksar pa goooa minimorotter. Kolla in min fin allt-i-ett planbok-telefon och nyckelknippa som ar helt perfekt for mammor on the go som mig sjalv. Nar man vill slippa konka rundor pa en stor blojvaska nar man snabbt bara vill ivag. Kopte den haromdan och kan verkligen rekomendera VERA BRADLEYS prylar. Var och varannan tjej/ kvinna har nagonting av henne. De ar typ som hemsydda lapptackes-prylar. Har en hel lista pa vad jag vill ha mer dar ifran.

Har som sagt borjat mitt nya halsosamma liv och mina sista 4 kg sen graviditeten med lillan ska nu fa smalta bort. Vi rivstartar det hela med prommisar, jag och barnen och helst innan det blir alldeles for varmt ute. Malet ar att vara ute innan 10:00. Igar blev det 6,5 km i 40 graders varme med fullastad barnvagn. Det tar sakert 1 timme att fa ordning pa allt som ska fixas innan vi kan ga. Solkram, snacks, vattenflaskor, blojor, ombyten osv osv. Efter ca 3 km kommer vi till en rolig lekplats med en megastor pool, waterpod, basketball courts mm. Tog inte med Noahs badbyxor men han fick springa i bara blojan och lekte bra med ett par andra pojkar medans lillan och jag satt i skuggan och gottade oss. Noah ar faktiskt valdigt duktig pa att halla sig till mig nu for tiden. Jag har liksom fatt saga till honom pa skarpen och han forstar att jag menar allvar.. Skont for bade honom och mig, han far utrymme att rora pa sig allt mer och jag kan slappna av med lillan.
Sa har slut var jag efter min langa prommis igar. Hela krppen pulserade. Vet inte om det var hettan eller motionen eller en kombo av de bada som gjorde det. Men gott i hela kroppen och sjalen var det i alla fall. Nar Bart kom hem efter jobb korde vi ett traningspass som ar som typ P90X, ett 90 dagars stenhart styrketraningsprogram pa DVD och jag darrade som ett asplov efter de 40 minutrarna kan jag saga. Men med de post-work-out endorfinerna som for genom kroppen efter det passet var det verkligen vart det. Skont att vara tillbaka i mitt aktiva och halsosamma liv igen. Inget slar de kanslan och energin man far nar man ar aktiv. Me like a LOOOOT! Nu knorrar lillasyster och amning star pa schemat. Hur far ni in er motion idag gott folk?  

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilket härligt leende, man riktigt smälter. Saknar er så mycket.

duktiga Josse med träning och allt.

Go girl

kram mamma

2011-06-08 @ 10:05:34
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0