Status quo


Sondagmorgon idag och det har varit nagra tuffa dagar med var lilla fis. I fredags hos Dr Lorenzen hittades inget sarskillt, kanske lite kraffs pa lungorna. Urinen sag fin ut sa det tolkades som ett elakt virus. Men hon har fortsatt med sina febertoppar och varit ganske ledsen mellan varven. Ganska glad nar febern hallit sig borta. Men hennes storsta problem ar rumpan som ar illrod och tyvarr utveklats till svamp. Inte konstigt egentligen da hon har diarree och bajsar typ 10 ggr per dag plus att hon kakade antibiotika for sisadar 10 dagar sedan. Kom liksom som ett brev pa posten Vi forsoker vadra rumpan sa gott det gar. Hon fick till och med ligga i sangen pa handdukar utan bloja, men det blir inte battre. Husmorstips mottages garna! Har tankt aka in med henne nagra ganger under helgen men da har hon blivit batte igen och stojat rundor har hemma igen. Hon och jag var vakna till 02:00 inatt da hon absolut inte ville sova. Krypa och busa skulle hon promt gora. Duttade alvedon och tvingade i lite valling sen somnade vi trots allt. Huvaligen, nu far du bli battre mitt lilla gryn. Aterbesok imorgon, men vi far se hur dagen utvecklar sig.
   
Annars har vi bara tagit det "lugnt", hur man nu gor det med en 2,5 arig liten Tarzan pa hemmaplan. Men ni skulle bara sett honom har om kvallen, han skulle bara sitta bredvid mamma i soffan, snacka oronen av mig och pussa och gulla. Jag trodde jag skulle svimma sa mycket karlek jag fick av min lille gosse.
I lordags fick jag en brak fran sjukstugan da jag skulle fa vara prinssessa for en dag. Jag hade ju bokat tid tidigare i veckan sa klart att jag var tvungen att ga. Som tur ar sa har jag den basta mannen i varlden som sa klart holl stallningarna har hemma. Jag kan ju bara saga en sak: Jag ar fralst! 1 immes klassisk svensk massage, 1 timmes europeisk ansiktsbehandling, lyxig pedikyr och mannikyr och till sist klipp och sling. Ja, vad ska jag saga? Varfor unnar man sig inte nagot sadant har oftare. Ansiktbehandlingen var nog det basta jag varit med om, sa underbart. Produkterna som anvandes var lyxiga Dermalogica och Marrocan oil. Tanaglarna malades och jag fick en stor glittrig snoflinga pa stortan. Alla var makta imponerad over Bart da de sa klart fragade vad mitt "occasion" var. Han vet precis vad en trott, sliten smabarns mor behover, helt spontant bara sa dar. Nu vet jag  vad jag ska onska mig for alla framtida fodelsedagar, morsdagar och jular: Behandlingar! Kanner att jag fatt fylla pa mitt Josse-konto. Nar jag kom hem kunde jag ta mig an blojbyten, salvsmorjning, lite disk och plock lite lite lattare.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara fina Josse du är värd varenda minut av princess uppvaktning.

Hoppas lillan snart blir bättre och att du verkligen kan njuta av en tid med en frisk Delilah och Noah.

Hälsa Bartan att jag uppskattar att han sett till att min dotter och hans fru verkligen fick bli behandlad som en prinsessa vilket du verkligen är värd.

många varma och goda kramar Mamma

2011-12-04 @ 21:24:17
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Helena Winther

Stackars stackars lilla Delilah!!! Inotyolsalva brukar ju hjälpa. Har du det "over there" eller ska jag skicka?? Här hemma använder vi ekologiskt rapsolja dagligen till Zelmas lilla rumpegump då den är lite känslig och ett tjockt lager Inotyol de gånger de blivit sår. Rapsoljan är dock super - allergifri, billig och fet - så skiten stannar utanför eventuella sår och inte ligger an mot huden. Ja du vet..:) Har tydligen nått KAVA till och med, kors i taket..;)..så de beställer från Apoteket ibland.

Vad gött det låter med prinsessbehandlingar x flera timmar!!! Du är sååå värd det! Blev du nöjd med håret??

Många kramar!

2011-12-05 @ 08:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0