I am an artist at living...


...my work of art is my life!

Igar var en lite sentimental dag for mig. Jag tog mig tid till reflektion kan man saga, istallet for att fara rundor som jag annars hade valt att gora. Borjade lasa en bra bok (las: forsokte lasa da jag hade en ammandes flicka hangandes pa tutten och en galen uttrakad Tarzan klangandes pa ryggen) jag blivit rekomenderad av min syster Jenny att lasa: Munken som salde sin Ferrari. Dar hittade jag dagens ordssprak som gav mig lite insikt. Livet jag har ar mitt livsverk och jag malar det sa som vi sjalv vill. For att kunna forandra vara liv och uppna vara hogsta drommar maste vi forst inse hur bra vi har det. Darfor har jag bestamt mig for att i denna fina bok, jag sprang pa for nagra veckor sedan, borja skriva en tacksamhetsdagbok. For vi maste inse att vi har sa mycket vi kan vara glada och stolta for och det galler att bli medveten om det ocksa. Sen fortsatter jag att affirmera som jag brukar och darfor har lite lappar kommit upp har och dar har hemma. Har ett flertal ganger fatt underbara onskningar att sla in sa vi fortsatter nu med att gora intelektet och hela min sjal medveten om allt det goda som strommar till mig. Jag vet att detta later sentimentalt, men ibland ar det sa jakla skont att gora mer konkret av allt man gar och bar pa. Bjuder aven idag pa syret i mitt blod, ryggraden i min rygg, karleken i mitt liv, mina gullungar. Delilahs lar ar sa goa att man kan ata upp dem, ett efter ett. Noah leker med sin sparbossa och har riktigt roligt med att tomma och fylla den pa nytt. Kan meddela att jag hade slantar i hela vardagsrummet efter en halvtimmes lek. Men vad gor det om hundra ar? Jag brukar saga, smuts ar livet! Han fick ju hjalpa mig att plocka upp dem :) Ibland later jag Noah busa och leka med lite opraktiska prylar, men det ar bara sa att man kan fa lite kvalitetstid som mamma. Ibland far man lite jobb efterat sa klart, men just den dar halvtimmen ar guld vard hemma hos oss i alla fall. Njut livet min van och inse att du har mycket som du bor vara tacksam for, inse hur bra du har det!     

Kommentarer
Postat av: susanne

Vi har så mycket att vara tacksam för.

Munken som sålde sin Ferrari är det allra bästa bok som jag har läst. Den gav mig så mycket kraft under min förra semester.

Iår läste jag kraften, efterföljaren till the secret.

Den var också mycket bra.

Njut dagen och livet Josse med hela din underbara familj.

kramar om dig

mamma

2011-08-04 @ 09:54:27
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0