Pyssel och sjuka


Nu ar hon klar, dockan, a.k.a Dolly! Efter nagra kvallar per vecka i nagra veckors tid har jag virkat och pysslat och nu ar hon sa granner. Eller nej, inte riktigt. En matchande klanning ska det ocksa bli. Jag tycker det bara ar sa avslappnande att sitta och pyssla lite pa kvallarna nar Noah-bus sussar i sin sang och Bart tittar pa fotboll. Tankte ju att denna lilla docka skulle bli en liten julklapp men tror nog att Noah far den, trots att han ar pojke och att hans pappa ar lite emot pojkar som leker med dockor, sa far den bli hans. Hehe, Bart ar rolig han. Men visst ar hon sot lilla Dolly?


Noah ville upp och posa i med dockan nar han sag att kameran var framme. Han ar ju nyfiken i en strut och vill vara med och ha ett finger med i leken han med. Visst ar han sot lille Noah-bus?

Som ni ser ar dockan stl storre och det ar summa summarum manga karleksfulla maskor i hennes kropp. Men det ar ju bara sa skoj och jag mar som bast nar jag far skapa med mina hander.

Noah tyckte att alla hans leksaker skulle vara i soffan haromkvallen. Han konkade upp allt for att sedan knuffa ner det och borja om fran borjan igen. Vi alla tre har faktiskt blivit lite krassliga har hemma. Snorar och snorvlar gor vi om vartannat. Tur i oturen att alla tre ar sjuka pa en gang sa att det bli overstokat en gang for alla. Stackars Noah fick en jakla blojeksem igar ocksa och vi smorjde och smorjde hela dan. Man fick knappt tvatta rent forrans han skrek sa tararna sprutatde. Han pekade pa rumpan nar han gick och jamrade sig min lille kille.

Sa har sag det at haromdan pa Thanksgiving. Nar alla ar samlade ar det verkligen fullt hus. Manga kusiner for Noah att busa med i alla fall. Maten var mycket god och det varkade som om mina ratter gjorde succe, bland de som vagade prova i alla fall. Majoriteten av Bart's familj ar superduper pippliga med maten sa jag hade inte tankt mig att manga skulle prova anns.

Ett axplock av all mat vi at. Jag hamnade lite i den beromda kalkon-koman, vilket verkligen inte nagra av barnen gjorde. De busade varre an nagonsin. Noah alskar att reta sin kusin Kaylee och snor garna hennes saker bara for att reta gallfebern ur henne. Sen alskar han att ga upp pa overvaningen och slanga ner leksaker fran trappan. Jag vet inte vad han far for sig min lilla bus unge ibland.

Noah alskar att busa med sin kusin Jeremiah, han vill gora allt som han gor. Ungarna ar for goa. Roligt for Noah att ha sa manga kusiner att busa med. Med min lilla buse i magen blir det 11 barnet pa denna sidan slakten.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Gud vilken fin docka och så underbara han är lilla Noah!

du är så duktig och viska och pyssla och du har det verkligen i dina händer. en ovärderlig gåa.

krya på er

kram mormor

2010-11-30 @ 19:32:30
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0