Glad tacksagelse dag


Idag ar det tacksagelsernas dag, Thanksgiving, har borta i staterna. Det ska vi fira med att trycka i oss kalkon tills vi hamnar i en slags koma och far till drommarnas land. Dessutom blir det en massa andra goda sma ratter i en enda oandlig buffe av lackerheter. Detta ska vi fortara medans vi i minnet tanker pa pilgrimmerna och indianerna och komma ihag varfor vi firar denna dag over huvud taget. Jag ar i alla fall mycket tacksam over att jag ar jag och att jag har min egna lilla familj vid min sida. Jag alskar dem sa det gor ont i mig. Glom ej att visa tacksamhet till det du ar tacksam for, idag ar en perfekt mojligthet till just detta. Bart har under dagens forsta halft spelat amerikansk fotboll med alla manfolk i familjen, hela 22 st karlar var de. Det ar nagot alla man/ pojkar gor tillsammans har borta under thanksgivings-morgonen. Jag trodde jag skule fa hem bart i ett stort knyte med ben och armar  brutna, men det hade tydligen gatt fredligt till. Noah och jag mos med goda vafflor till frukost...mumma mumma! Jag ska snart paborja mina ratter som jag ska bidra med till eftermiddagens middad. Det blir svensk potatisgratang och aven en lacker green bean casserole. Om jag pallar ska jag och evenuellt nagon mer modig amerikan vakna i morgon, tidigt i ottan, och shoppa som galningar pa arets storsta shopping dag Black Friday (typ som mellandagsrea i Sverige). Mycket skoj framfor oss idag!
Dagens attribut blir denna lackra gratang. 

Jag ar nu i vecka 18 och njutaer av att vara just har. Illamaendet ar som bortblast och trotthen likasa. Jag funderar pa att inforskaffa dessa fina hangslebyxor av Hedi Klum. Ser de inte hur skona ut som helst? Jag har alltid tyckt det varit sa klyshigt att ha dessa som gravid men nu borjar jag verkligen tanka om. Endast 40 dollar och de ar mina :) Jag har tagit ett par magbider denna vecka ocksa som jag tankte njuda pa nar tid finnes. Nu maste jag rusa mot koket och pyssla lite har hemma. Ingen vila och ingen ro, sarskillt inte med en vild Tarzans hangandes i byxbebenen. Njut din dag min van! 


Kommentarer
Postat av: Carran

hihi, du är för söt systeryster, köp byxorna tycker jag:) hörde om din antagliga sverigevisit o gissa om jag blev glad, saknar er massa..kanske kan snacka i helgen??ringer om jag får möjlighet:)posskraaaaam Carran

2010-11-26 @ 12:20:59
Postat av: Jossan

Ja, inget ar spikat annu men jag lovar att uppdatera er nar jag vet ok! Ring om du har mojlighet, jag vill veta allt om Espania. Kramar Jossan

2010-11-26 @ 17:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0