The Ninja

Jag har hittat till gymmet nu igen efter ca 1 månads uppehåll. Bara 10 minuter härifrån ligger mitt nya gym och då snackar vi bara
Nu har Jossan hittat till gymmet igen efter mer än 1 månads uppehåll and me like it! Gymmet heter LA Fittness och lgger endast 10 minuters prommis från mit hus. Det är ju "lite" större än Friskis i Höganäs i alla fall med ca 100 löband/ cyklar och annat skoj. I löpbanden finns det inbyggda fläktar till och med. Me like! Jag har hunnit köra 2 pass och ajajaj min lilla kropp gör ont nu. Jag säger bara en sak, kondition är verkligen en färskvara. För 1 månad sedan sprang jag ca 6-7 km hur lätt som helst och nu efter en kort liten paus pallade jag knappt 2. Men muskelminnet finns kvar i alla fall, körde samma vikter och repetioner som tidigare om inte mer. Jag har kört bröst/ axlar/ armar och rygg hitentills så nästa gång är det väl rumpan som får sig en genomgång.

Vi har nu äntligen köpt en jättebra ny mixer till mina smoothies (dricker minst 1 per dag). Sen gör jag Noah välling/ mat i sdenna supermaskin. Den heter Ninja och jag såg den på TV-SHOP här i USA och brukar vanligtvis inte falla för sånt. Men sen hittade jag deni affären och lyckades övertala min man om att vi verkligen behövde en sån här. 350 kr senare och den var min! Med 2 knivar, en i båtten och en lite högre upp, och motorn i toppen blir det verkligen perfekta smoothies varje gång. Extra gott blir det ju självklart med färsk frukt och efter träning brukar det bli lite protte i för extra bränsle till mina stora mukler.
 
Smasken!

I söndags var vi bjudna på middags hos Mike och Beth. Noah tyckte det var roligt att leka med sin busiga farfar. Beth's dotter Sara Beth är riktigt duktig med Noah. Till middag serverades det lasagne med vitlöksbröd och sallad. Mycket mumma.

Noah får här smaka på isglass vilket var mycket uppskattat tyckte han.

25 grader varmt ute men för kallt att bada för lokalborna. Tokigt tycker en svensk tjej som jag. Jaja, vi får väl ta ett dopp i det blå när det närmar sig 40 grader och gärna vindstilla.

Tarzan blev trött och ville sova på hundarnas sängar på golvet.  Söte

Vem sa något om att banta? Inte ikväll i alla fall för visst är det tokigt att börja en diet på en söndag?

Kommentarer
Postat av: susanne

Klart att det är tokigt att börja banta på en söndag. Men en måndag kanske är bättre.

Vad bra att du börjat komma igång med träning och smoothie igen . Good girl! Me like!!!!!

kram Mamma och mormor

2010-05-25 @ 20:36:52
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla & Elton

Så härligt ni verkar ha det "over there"! Man kan ju inte föreställa sig ett så stort gym, men det är väl lite typiskt Amerikanskt ;) Hoppas snart att kunna börja löpträna lite på bandet jag med. Hade du sprungit mkt före graviditeten?

Så söt Noah är med - gillar hans gångstil skarpt :)

Ha det gött! Kram

2010-05-26 @ 14:16:52
URL: http://hplindgren.wordpress.com
Postat av: susanne

Josse jag har försökt ringa men får felmeddelande. Så ring hem! Info från skatteverket

kram Mamma

2010-05-26 @ 18:44:37
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: caroline

vad fin du e syrran med fina kläder..o nois e söööt som alltid...jag mejlar mitt nummer på fejjan.pusshaj

2010-05-26 @ 19:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0