Prommis i skymningen



Ni vet hur jag jämnt snackar om hur varmt och härligt väder vi har här borta va? Varmt är det vill jag ju lova och inte en droppe regna har fallit ifrån skyn på dessa 2 månader jag snart varit här. Men igår ifrån ingenstans kom detta sandmoln förbi farandes och det var lite knasigt. Men eftersom det finns ganska mycket sand här borta mitt i öknen är det ju möjligt att att en liten "dirtdevil" kan komma flygandes. Efter 10 minuter var det förbi. Knasigt!

Igår när Bart kom hem från jobbet och hämtat hyrbilen, en Ford Focus, vi ska ha nu när de fixar/ tar beslut om hur det blir med vår Jeep åt vi god kycklinghamburgare med guacemole och färsk majskolv till middag. Mumma blev det och efter middagen passade vi på att ta en prommis i skymningen för att få lite motion och komma ut och få lite frisk luft. Vi har bestämt oss för att ta det lugnt med gymmet nu när vi precis krockat med bilen så då får man hitta andra sätt att röra på fläsket.
 

Vårat område är mycket lugnt och skönt med många stora, fina hus. På kvällen kommer alla ut och passar på att motionera. Det är fortfarande över 30 grader när det skymmer men man slipper den stekande solen i alla fall. Mycket skönt var det igår.


Noah och Bart matar ankorna i vår lilla sjö.

Kolla in sötnöten min!

Så fort det mörknar, kommer de fram. Syrsorna alltså. Lyssna bara så får ni höra så det låter. Man ser de aldrig, men hör det på mils avstånd. Mysigt tycker jag, men läskigt då man tror de ska hoppa på en.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack fina Jossse för du delar med dig av allt från over there.

Skumt med sanden inte minst syrsorna!

Fina Noah är så fin och oj vad stor han blivit

kramen från mormor

2010-06-30 @ 08:49:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: caroline

Josse vad jag saknar er när jagser alla fina bilder..kameran verkan förresten vara en riktigt bra kamera:)vill så gärna träffas snart, hoppas ni kommer i augusti..är lessen att vi inte kan prata så ofta, tänker dock väldigt mycket på er alla. varje dag finns ni i mina tankar..puss o kram till er alla i staterna från mig härhemme i hbg:)

2010-06-30 @ 20:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0