Vecka 19 nu minsann


Ja, sa har ser det lilla livet numera ut. Borjar med andra ord vaxa rejalt nu! Aven om de flesta som flerbarnsforaldrar alltid sagt till mig att man inte har tid att tanka pa andra graviditeten pa samma satt man gjorde med forsta, sa njuter jag lika mycket, om an kanske mer denna gang. Nu vet man liksom att det ar over imorgon typ och jag njuter av sparkarna, buffarna och de sma rorelserna man kanner av det lilla livet dar innne pa insidan. Jag kan halla med om att det gar valdigt fort denna gang, hur hamnade jag i vecka 19 liksom? Men jag njuter av vara har och nu denna gang pa ett annat satt. Jag vet ju om att det kommer en dag da allt ar over och man saknar den dar kulan. Dessutom njuter jag av att bara vara Noah, jag och Bart i familjen. Snart ar det en till i familjen, vilket sa klart ar underbart, men jag alskar verkligen uppmarksamheten jag kan lagga helt och hallet pa Noah plutten. Jag hade tankt att vi skulle ga till fotografen och plata lite for att minnas denna underbara tid. Far se om jag kan hitta en ledig tid nu i busy juldagar. Imorgon ar det i alla fall sa antligen dags for RUL och vi ska fa se vem som gommer sig dar inne, kanske en mini-Josse eller varfor inte en mini-Bart till? Vad det an blir kommer jag sprudla av gladje av att fa beskada det lilla livet och att se att allt ar okej, precis som det ska vara!
Har har vi forra arets portratt hos fotografen. Noah var 5,5 manader gammal har och bara sa liten men redan sa full i karlek och bus. Gud sa vardefullt det ar att ha tagit tiden att ga till fotografen och nu ha dessa guldklimpar och den underbara tiden vi hade tillsammans for alltid sparade.

Jag fylls av sa mycket gladje och karlek nar jag ser dessa bilder. Jag kan inte fatta att Noah var sa liten da och att man liksom inte njot mer an vad man gjorde. Jo, det ar klart att man njot. Men pa ett satt langtade man framat hela tiden och njot inte av att vara precis i sekunden och bara suga upp allt det underbara livet hade at erbjuda just da. Jag kan arligt saga att jag jobbar med det varje dag i mitt liv, att vara precis har och nu. Inte langta eller onska att tiden var en annan. Jag tycker jag blir battre och battre pa det men det ar svart ibland.
 
Gud sa goo han ar min underbara Noah. Han sitter och ser pa bollibompa nu i skrivande stund och jag hade tankt att ga och ata upp honom lite nu om ni inte misstrostar. Jag ska ga och njuta lite av att ha honom precis har och nu och be honom att inte bli storre an han ar just nu. Som min mamma alltid sager: Man lanar bara sina barn en kort stund! En dag kommer han inte att behova mig pa samma satt han gor nu, han kommer flytta hemiifran, gifta sig med en harlig tos och skaffa sina egna barn! Sa nu ska jag leva i stunden och njuta av att han ar 17 manader och alskar sin lilla mamma!
Njut av stunden mina vanner. Snart ar vi gammla och livet har gjort sitt. Nu har jag inte tid att sitta har mer, jag maste leva! 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja lev livet underbara lilla Josse och ta var på varje sekund

kram mamma

2010-12-01 @ 19:43:47
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med varje liten bokstav! :D



Lev nu!



puss o kram syrran <3

2010-12-02 @ 02:05:14
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Carran

Oh så fint syster jag fäller alltid en tår när jag läser din blogg, du skriver så fint o klokt, saknar er pusskram carran

2010-12-02 @ 11:19:32
Postat av: jossan

Jag faller alltid en tar nar jag skriver ocksa, det bara bubblar upp och man maste liksom latta pa trycket lite! Tack min fina syster for dina ord! Love you too

2010-12-02 @ 16:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0