High on serotonin! Can you dig it?

-Idag ar det underbara lordag och livet fullkomligt leker. Jag har min man vid min sida med en liten gullig tos i famnen. Pa TV: n rullar en dokumentar fran Netflix i vanlig ordning. Noah ar ute pa gatan har utanfor och cyklar fram och tillbaka och leker med nagra av grannarnas barn. Alskar verkligen min gata har borta i Gilbert. Mina grannar ar helt underbara. Jag glomde ju beratta att vi forra helgen hade ett litet "blockparty" har i grannskapet dar sakert 30 av oss grannar och lika manga ungar samlades i var narmaste lekplats och alla tog med sig mat/dryck att ata tillsammans. Sa nice. Efterat tog Tatum och hennes man Kyle barnen sa Bart och jag kunde fa en liten dejtnight tillsammans. Vilka manniskor vi ar omringade av.
Jag har paborjat en intensiv detox period och ar nu inne pa min 6:de dag med enbart "raw" foda och da till 99 % iform av grona skona smoothies/ juicer. Inget kaffe! Jag kan meddela att jag har haft en liten ettrig huvudvark sedan jag slutatde med kaffe fram tills idag. Noll huvudvark men energi till tusen. Jag vill bara vara snall mot min kropp for en gangs skull, lyssna pa kroppen och ge den vad den verkligen vill ha. Kanner att mina njurar genomgar en riktig detox da jag emellanat kanner en smarta i form av sma stick. Men jag vet att det ar kroppen som renar precis alla mina celler. Sa skont nar man bara kanner hur livet flodar igen. Finns ingen battre kansla. Visste ni forresten att 80-90% av manniskans serotonin (ma bra hormon) tillverkas i mag/tarmkanalen och inte i hjarnan som man kanske tror. Om vi alla genomgar en utrensing som jag nu gor, renar vi upp denna sa viktiga del av vara kropp och serotoninen flodar i vara kroppar som om vi vore tokkara tonaringar igen. Kan meddela att jag sover som en stock pa natterna. Jag ar sa otroligt glad att jag har hittat hit och nu befinner mig precis i borjan pa min raw/ vegan resa har i livet. Genom att ata maten ra bevaras enzymerna inom dem som sedan magen anvander for att bryta ner och utnytja dess kalla till energi. Om vi tillagar gronsakerna forstors dessa enzymer och kroppen maste sjalv producera dem vilket ar oerhort energikravande. All var energi gar till matspjalkning, vi blir trotta, sega och deprimerade. Jag menar inte att vi maste ata all var mat ra men om vi alla overgar mer och mer till att gora sa som kommer vi alla snart se dess otroliga fordelar.
Det mest underbara med det hela ar att jag har fatt sa manga med mig pa min grona resa. Tror banne mig att 15 underbara manniskor har borjat med smoothisar och juicer och jag ar sa otroligt stolt och glad att jag kan inspirera lite grann.
Vill bara sla ett slag for dessa 3 produkter. Kokosnatsoljan ar min absoluta favorit och aker i smoothisar dagligen. Far alla drinkar att smaka som pinjacolada. Jag har till och med borjat anvanda enbart denna olja som den enda kram jag smorjer in min ansikte med. Kanns gudomigt frasht och doften ar fantastisk. Luktar som om nan kastat en kokosnot i ansiktet pa mig och man befinner sig pa en solig harlig tropisk strand. Rekomenderas skarpt. Karlek till er alla. Can you dig it?

Kommentarer
Postat av: susanne

Tack för inspiration och som vi längtar till er!
kram och hälsa alla från oss
mamma

2013-03-16 @ 17:14:09
URL: http://margitohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0