Att lyssna pa sin kropp

Hejsan mina underbara medmanniskor. Jag tankte bara kika in och uppdatera er alla pa vart vi befinner oss just nu. Livet fortsatter snurra pa och jag kanner ett sant harligt high just nu att jag knappt vet vilket ben jag ska sta pa. Idag kande jag hur kroppen var frash och pigg och jag kande det dar suget i kroppen att fa springa av mig en smula. Efter min morgon juice stack jag och kiddsen over till gymmet och jag sprang. Jag tankte forst, ok 2 km pa 12 minuter far racka. Men icke. Min kropp var frash och ville mer sa jag gav det precis det den ville. 4 km pa 25 minuter. Det ni, det kandes sa bra. Kan meddela att jag inte sprungit en meter pa flera manader. Skulle kunna fortsatta egentligen men ville lyfta lite skrot ocksa. Barnen sken som sma solar nar jag kom och hamtade dem i barnpassningen. Jag sprang in i koket och bredde nagra mackor till dem och sen lade vi oss ute pa en filt i skuggan under ett trad. Barnen lekte och at lunch om vart annat och morsan laste och pintestrade om vart annat. Helt gudomligt underbart! Snart kommer Carran, mamma och Lasse och forgyller vara dagar ocksa. Jag maste ha tagit hogsta vinsten i livets lotteri for att fa ha sa maga valsignelser i mitt liv. Jag njuter av att vara just har och nu och det mina vanner ar det anda vi vet nagot om.
Nastan bara glada miner fran de sma karlekarna i mitt liv. Men klart att lillan som ar 2 snart (ok, kan knappt fatta detta) ska trotsa titt som tatt och Noah liten testar sina grander han med. De ska ocksa dricka grona drinkar minsann och visst smakar det lite godare nar mamma kopte fina muggar att sippa dem ur. Gar ner de flesta ganger och visst klappar mitt mamma-hjarta lite hardare av stolthet nar jag vet att dem far i sig sa mycket naring
Idag ar det dag 15 med mestadelen grona smoothisar/drinkar och jag mar super. Ok,i lordags kakade jag en god vegitarisk macka ute pa en ny restaurang med mannen i mitt liv. Vi tog nagra glas vin i helgen ocksa men utover detta stenhard Raw-food. Jag tar en dag i taget och jag har kommit over en troskel kanns det som. Jag har alltsa inte druckit kaffe pa 15 dagar och ingen sonderprocesserad mat over huvud taget. Har haft dalar och toppar om vart annat sedan starten. Men huvudvarken jag hade i borjan ar gone with the wind. Huden ar reanre och ogonvitorna ar vitare. Bara fordelar och inget sotsug what so ever. Inte for att jag atit mycket sott sedan starten pa min grona smoothie resa ungefar ett ar sedan, men nu ar jag inte alls sugen. Gick forbi chokladhyllan i affaren och inget lockade just da. Konstigt egentligen att det blir sa. Men det viktigaste av allt med min Raw food resa ar att jag har blivit en jakel pa att lyssna pa min kropp. En underbar egenskap. Jag ar overtygad om att vi alla har formagan i vara egna kroppar att rensa ur och bli friska, starka individer om vi bara borjar ge naringen som den sa val behover och fortjanar.
Ar din kyl/ frys en tradgard eller ett barhus? Hemma hos oss ar kylen standigt fylld med minst 80% farska frukter/ gronsaker och orter. Forsoker kopa bra fina produkter till barnen och valjer bara ekologiska agg och mjolkprodukter. Kanns underbart att ge min familj mer mat med karlek i och som faktiskt gor oss friska och inte sjuka. For ett ar sedan sag var kyl mycket mer annorlunda ut. Med mer kunskap kan i alla fall inte jag blunda for vetskapen hur var matproduktion fungerar. At mindre kott och mer gront. Det ar min livsfilosofi. Gor det du med, kommer ga ner nra kg pa vagen och kanske nagra cm mindra i midjan och ma sa mycket battre. Vill bara rekommendera kokboken: "Veganomnicon" som jag bara maste klicka hem asap. Sa god mat helt utan animaliska produkter. Vattnas i munnen av alla underbara bilder i denna kokbok. Nomnom! Hasta luega

Kommentarer
Postat av: susanne

Underbart med grönt som är skönt!
Snart ses vi stumpan!
love mamma

2013-03-20 @ 08:20:31
URL: http://margitohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0