Fran tanke till verk

Jag maste bara upplysa er om att jag igar kvall hade den basta kvallen jag haft pa lange. Min underbara kollega Anna foreslog att vi skulle yoga och jag var verkligen inte sen pa att hoppa pa det. Jag a andra sidan bjod min granne Tatum pa gron juice och hon gjorde den godaste guacemolen som vi satt och avnjot i 30 graders solsken ute pa var uppfart med barnen lekandes runt omkring oss. Sa himmla underbara manniskor jag ar omringade av. Jag bjod med Tatum pa yogan ocksa. Bart kom hem tidigare sa att vi skulle hinna i tid. Bart tog Tatums barn nagra timmar ocksa innan hennes man kom hem fran jobbet sa att hon ocksa kunde folja med. Yogan var helt fenomenaliskt underbar. Sa upplyftande och rogivande, en skon stretch for varenda muskel i kroppen. Nastan sa tararna rullar ner for mina kinder av ren lycka nu nar jag tanker tillbaka pa gardagens pass. Vi var sakert bara 6-7 personer pa plats och lararen var himmelsk. Hon tog i hand och valkomnade oss med att titta djupt in i ogonen och tacka for att vi kommit dit. Under sista delen av passet som kallas "Savasana" som innebar djup och vagledd meditation fick vi lagga en liten riskudde fylld med lavendel over ogonen och vi fick filtar att lagga om oss. Lararen kom och gav oss alla nagra minuters fotmassage. Sagolikt lakande for sjalen. Jag var helt overtygad om att yogan har kommit in i mitt liv for att vara min guru, vara mitt hjalpmedel for att hitta mig sjalv och finna gavan som ar Josse. Efter yogan korde vi ner till downtown Gilbert och kakade den godaste middagen i halsans tecken. Restaurangen heter Liberty market och ag at laxmacka med chipotle aioli och som jag njoooot. Sallskapet var det basta jag varit med om pa lange. Dessa 2 kvinnor ar bade starka, positiva och helt inne pa samma spar i livet som jag. Vi har redan plannerat in en sytraff hemma hos mig och brunch pa Phoenix basta Vego restaurang Pomegranete snart. Glomde beratta att jag formodligen kommer borja salja mina yogavaskor pa yogastudion jag var pa i garkvall. Agaren bara flog pa mig sa fort jag kom in och fragade om vi skulle gora business. Jag bara "ehhh jo men det ar klart". Far se vart det leder. Kanske dags att registrera mitt namn nu och borja sy upp ett litet lager. Vill bara lite kort beratta hur jag fick ideen. Jag investerade for nagra veckor sedan i en superduper bra yoga matta, men ingen snygg vaska i rimmligt pris fanns att finna. Eftersom jag alltid redan som barn nar pengarna inte rackte till, alltid gatt och sett ett behov och sen sytt upp det man behovde for en billig peng, sa borjade jag sa klart spana pa min alldeles egna vaska att sa klart gora sjalv. In pa pinterest sa klart for att inspireras och da kom chakrakloten upp och satte sig nan stans inne i hjarnbalken. In pa min syaffar och dregla lite och dromma mig bort i skapandets varld. Yogavaska blev en hit och vi far se vart den for mig. Kanske att detta kan vara nagot for mig? Den som lever far se.
Givetvis delar jag med mig av lite juiceinspiration, eftersom jag vill att varenda en av er provar och forundras over hur jakla maktigt det ar att gronsaker och frukter kan fa oss att ma sa himmla bra. Jag brukar aldrig folja recept utan koper hem farkst gront fran min butik 2-3 ganger per vecka och hoftar till den mest underbara juice efter den andra. Det grona livet ar det skona livet. No freaking doubt about it.

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

shit så kreativt josse!! :D:D vill också prova yoga nuuuu..... när ni pratar så gott om det du, carran och jenny ;)

2013-02-28 @ 12:56:57
Postat av: susanne

Duktiga och inspirerande Jossestumpan.
du är en fin förebild för oss alla.
kramar från mor din

2013-03-04 @ 11:22:37
URL: http://margitohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0