Crazy...

Mina fina ungar alskar att rita och pyssla. Ja minsann, nu ska aven min snart 1,5 aring klottra med tushpennor. Har ibland riktiga sma arbetsmyror i mina barn. Som harom dan kl 07:30 pa morgonen sag det ut sa har hemma hos oss. Rita, pyssla och klottra i sakert 15 minuter. Noah langre sa klart, men lillan trottnar efter en liten stund. Da borjar hon istallet suga pa pennorna och rita pa allt utom sitt papper. Jag fragade Noah om han kunde le till kameran. Han svarde: Nej mamma, jag ritar.
Efter att jag "jobbat" 24 timmar pa 2 dagar, kan ni kanske forsta att jag saknade mina sma fiskorvar jattemycket. Jag sager bara en sak, Haleluja sa crazy annorlunda det ar att jobba som syrra har alltsa. Tekniken som anvands pa sjukhusen har borta ar helt tokig. Pa ett bra satt, men anda valdigt crazy. Man "scannar" patienterna och medicinerna sa det ar praktiskt talat helt omojligt att gora fel. Alla mediciner kommer fardigblandade nerifran apoteket och sugs upp genom ror till respektive avdelning. Har man nagot som ska ner till lab sa kan man snabbt och latt placera det i samma ror som far ner det pa nolltid. Alla blodprover tas av ett foretag, EKG tas av ett annat foretag, alla mina patienter som ar uppkopplade till hjartovervakning, analyseras av personal som sitter for sig sjalva och bara gor detta for sjukhusets samtliga hjartpatienter. Alla gar omkring med en varsin liten dosa runt halsen dar man snabbt och latt bara kan be om att fa tala med vilken manniska som helst, sa man kan snabbt och latt fa tag pa precis alla. Galet praktiskt, men hur i allsin dar ska man kunna lara sig allt detta? Ja, jag det kommer val! Mina fina ungar har passats av lite olika slaktingar har och haft det bra pa sitt hall, men jag har faktiskt saknat de. Har fatt ogonen fyllda till bredden med brannande tarar av blotta synen av de pa kvallen efter mina mastodontiska 12 timmars pass. Personalrummet till samtliga innebar har 2 stolar, en 2 sits soffa, en liten micro och ett kylskap. Man tarknappt fikapauser har. Var grymt kaffesugen dar ett par ganger, men har har man liksom inte den dar "fikan" i blodet som vi skandinaver har. Syrror jobbar for sig, uskor for sig, lakare for sig. Man rondar inte har, utan laser da istallet vad som ar planen for patienterna. Megaskumt! Skillnaderna ar grymt manga, fordelar och nackdelar pa bada hallen givetvis. Men snacka om kulturkrockar for en svenska som mig sjalv, helt snurrig. Har i alla fall tagit igen mig har i gar och idag, fatt en held del mys och bus med ungarna mina. Ok, ska sluta tjata sjukvard har inne nu. Hoppas jag hinner med ett pass pa gymmet innan eftermiddagens slaktkalas. Vojne ett sant liv det kommer bli! Kanner mig taggad att svettas lite och fa annu storre muckler...hehe!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0