Summa summarum


2,5 mil lop i benen och x antal kilo skrotlyft blev min motion for vecka som gatt. Noah undrar varfor mamma ligger pall och svettig pa golvet efter mina 8 km ute under bar himmel i sondags. Maste jag saga att mina benhinnor ommar idag? Min kropp tackar mig, sarskillt mitt hjarta och jag kanner mig stolt. Min kropp ar stark och frisk, ja sa har stark och frisk har den banne mig inte varit pa bra lange. Ja, vila star pa schemat imorgon da det faktiskt ar lika viktigt att stoppa in just en sadan dag efter nagra intensiva motionspass for att fa ut maximalt av traningen.

Helgen har rusat forbi och mandagen ar har med sina masten. Vi har hunnit med att bara mysa och ta det lugnt ihop hela familjen. Jag har till och med fatt pysslat lite, vilket ar minst lika viktigt for min sjal och valmaende. Har sakert 10 projekt pa g och bilder kommer sa snart de ar klara. Noah tycker i alla fall att det ar jattekul att hjalpa mig pyssla och sitter garna med mitt uppe i smeten och sorterar tyg at sin mamma. Han fragar sakert 20 ganger: What are you doing mamma? Varje gang jag svarar att jag syr sa svarar han lika glatt: Ohhh, Noah help you mamma! Man far passa pa att sy nar lillan sover for annars har man sma fingrar som garna hittar tramparen under bordet och en symaskin som helt plotsligt syr pa egen hand i 180. Vojne vojne, tokiga unge! 

Har lite inspiration till min ortatradgard som jag ska fixa i veckan. Bara nagra lerkrukor uppe pa varandra och ner med en massa goda, underbara orter att ha i allt. Vill fixa egen pesto sa basilika ar ett maste. Nyttigt och fint pa samma gang! Nu kallar alla mina pysselprojekt mina vanner sa jag maste kila! Lillan sover vet ni!  


Kommentarer
Postat av: Susanne

Duktiga Josse!

Vila är också viktigt!

Roligt att se dina projekt snart.

Härligt med örter på detta sättet du visar.

kramar i massor

2012-03-13 @ 08:41:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Duktiga du säger jag bara. Du örcen sån insprstionskälka kära syster:)

2012-03-13 @ 17:47:43
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vilket smart pysseltips med krukorna!

har symaskin men ingenstans att ha den! Måste på¨gubben och fixa plats till mig tror jag.. blir lite sugen på att testa när man ser att du är så duktig... Och som springer, hujjedamig.. hade jag aldrig orkat! STARKT!

2012-03-13 @ 22:50:35
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0