Herd of turtles...


Nu har antligen Bart's farfar Rich hunnit quilta mitt stora lapptacke som jag holl pa med i julas. Mannen fyller 80 ar nu i veckan och haller pa att sy sakert 1 sadant har lapptacke/ dag. Ni kan ju forsta att jag ar imponerad att en man i denna alder kan fixa att halla pa med detta och gora det sa val. Ni som inte ar insatta sa syr han alltsa med en stor symaskin sommarna uppe pa och liksom slutfor filtarna. Pa varje lapptacke syr han in en liten liten skoldpadda da han och fruns foretag heter just "Herd of turtles". Pa bilden ovan kan ni ju se sommarna ganska val och aven storleken pa tacket. Kommer bli fint uppe pa min och Barts sang och formodligen kommer dat halla lange och val sa att barnen sa smaningom kan ta over det. Ja, det ar manga lappar och sommar insydda i det, manga tankar, funderingar och gladje och kanske nagra tarar. Det ar som terapi for mig och jag mar sa bra nar jag far sitta bakom min alskade symaskin. Nu ar det bara en snygg kant uppe pa som ska pa plats, men sen sa ska den borjas anvanda! 

Kommentarer
Postat av: moncan

jattefint josse - men assa vart far du tid att sy ifran???????? maste ju tatt aslange jue. hehe. om man far saja sa? lagg upp mer foton pa dina fina saker du syr...for jag ser ju hur du klickar dej fram pa pinterest. ha det bast :-)

2012-03-27 @ 00:06:33
Postat av: susanne

Oj vilken fint täcke och vilket arbete.

många tankar och känslor finns i det täcket.

När min mamma levde stickade hon ju väldigt mycket och då sa hon alltid att hon stickat in känslor, tankar och tårar i tröjorna.

kramar om dig finaste Jose

2012-03-27 @ 11:14:38
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

jäklar så fint! Låter så enkelt liksom bara svänger ihop ett. haha.. hade tagit mig en evighet och göra ett sånt :)

2012-03-28 @ 21:39:38
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0