Frukost


I sondags handlade jag hem "lite" gront och nyttigt till veckans alla grona smoothies. Kolla bara in havet med nyttigheter. Bade Bart och jag borjar dagarna numera med en varsin sadan och ojojoj som vara kroppar tackar oss. Min frukost idag bestod av morot, sparris, alfaalfa groddar, spenat, apple, apelsin, banan, bar, rodbete, kokosvatten och citronjuice. Smakar ljuvligt faktiskt. Bra att blanda bade frukt och gronsaker for att fa en bra balans pa sott, nyttigt och gott. Denna veckan har vi experimenterat med bland annat senapskal, vilket ar en av supergronsakerna i varlden. Starkt, nastan som wasabi i smaken, men ack sa frasht och NYTTIGT. Nu nar mycket av var mat vi koper ar just ekologiskt, kan man helt enkelt inte ata kott varje dag. Da blir det mycket vegitariskt faktiskt, men vad gor val det da det gor oss alla gott att ata med just sadan mat.   

En sak som ar poppsi bland barnen ar dessa sma blabar, sa klart ekologiska da de icke ekologiska sorterna ar tungt besprutade. Men dessa bar ar sa sjukt sota och goda, smakar ju som godis for tusan. Barnen ater och ar glada och foraldrarna ar glada att barnen far i sig fullt med nyttigheter, win win situation liksom.
Mitt sista yogapass for denna prova-pa-omgang var igar kvall och det ar faktiskt med en liten klump i halsen da jag hittat nagot som jag verkligen gillar, nagot som ger sa mycket tillbaka pa nat satt. Far vanta ett tag innan jag kor pa nasta omgang, da det ar ganska pricey. Prova bikram mina vanner, om ni inte gjort det dvs. I dag blir det splash-paden pa gallerian med Noah kusin Caden. Bra att lata barnen apa av sig lite sa lillan i alla fall ka sova lange for i eftermiddag sa denna mamman kan plugga. Har borjat min onlinekurs nu for uppfrashning av syrre-kunskaperna. Forhoppningsvis kan det oka mina chanser for ett jobb. Kramar om er i massor gor jag NU!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för din inspiration Josse=)

Klart du kommer att få ett jobb, du är bäst!

2012-06-01 @ 21:04:32
Postat av: Susanne

Härliga Josse!

Vad duktiga ni är och så gott det ser ur.

Lycka till med din kurs och som jag vet leder till jobb.

kramar om dig gör mamma

2012-06-02 @ 09:41:21
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Josse du är så duktig, ikväll kan vi skypa va. Jag försökte igår men du var offline^^Löv u!

2012-06-03 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0