Homemade face lotion


Igar kvall fick jag ett ryck att fixa till min alldeles egna ansiktskram. Som ni sakert vet sen tidigare sa foresprakar jag naturliga, fria fran kemikalier och garna helt ekologiska produkter. Bade vad galler mat men mer och mer aven vad jag anvander pa min hud. Huden ar ju som vi alla vet en enda stor svamp som suger upp allt vi satter pa den. Det ar viktigt att vi forsoker eliminera gifterna som vi dagligen far i oss genom luften vi andas, produkter vi anvander och genom maten vi ater. Vissa saker ar ju svara att undvika men dar vi kan paverka ar det av stor vikt att vi gor just detta. Hittade detta resept pa Pinterest.com och nu nar min hudkram precis tagit slut fick jag nu antligen chansen at prova. Wow wow wow alltsa, vilken lotion det blev. Ingredienserna bestod av kallpressad ekologisk olivolja (vilken olja som helst gar bra, men ekologisk sadan ar ju helt klart bast), en liten bit bivax (3 matskedar riven), en valfri eterisk olja (jag hittade en helt underbar sadan i min butik over here, Jasmin i Jojoba, mumma mumma, helt ekologisk och atbar om man sa onskar), vatten och en sot liten aterforslutbar glasburk. Sa himmla latt och varar 3 manader. Om man nu mot formodan inte kommer anvanda hela stasen sa kan den forvaras i kylen langre an sa, men jag slukar mina kramer i alla fall. Det ar en skon kansla i mig i alla fall att denna kram inte bara ar suverant bra for mig, men ocksa billig. Nagra ynka guldtior fick jag det till. Tips fran lilla Josse till alla er andra som ocksa gillar naturliga produkter alltsa. Om nagon kanner sig manad att prova sa lagger jag garna upp exakta instruktioner har senare.

Som jag njot nar jag smorjde in mig med min egentillverkade lotion i garkvall innan John Blund kallade pa mig. Luktade gudomligt gott dessutom.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ut med instruktioner pronto!! Duktig du är! Puss

2012-07-16 @ 18:45:52
Postat av: Susanne

Vad härligt det låter och vilken härlig doft du måste ha luktat.

(säger man så)?

Duktiga Josse och så naturlig du är.

kramar från mamma hemme i Svedala

2012-07-16 @ 21:09:22
URL: http://m
Postat av: moncan

haller med pluttis - ut med instruktioner :-)

ha det toppen o skicka hit solen

kram/moncan

2012-07-16 @ 23:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0