When God gives you lemons...


...make lemonade! 12 citroner kopte jag igar. Var sjukt sugen, sa varfor inte sla pa stort? Att pressa en hel i en bringare med vatten sa det blir riktigt surt, mumma, mumma! Nu nar jag och syrran gott i pakt om att inte dricka cola detta ar sa far man hitta andra goda och sa klart mycket nyttigare alternativ. Annars blev det som sagt en hel timme pa mitt favorithak. Korde 4 km pa minuter, varannan minut sprintade jag allt jag hade och varannan minut hogt prommenad tempo. Sa jakla gott och de dar kilometrarna flyger fram. Sen blev det rygg som plagades samt nagra minuters jagarvila ocksa. Sen kallade da pa mig fran barnpassningen dar jag hade 2 sma gnallfisar idag. Naja, en timme blev det och det racker gott och val.
Nagra av grannarna har pa min gata igar kvall. Galet trevligt var det, aven om vi bara var dar en timme eller sa. Kul att traffa nagra nya familjer ocksa. Alla hade tagit med sig mat och kakor och annat gott i massor. Nar det borjade skymma och bli en aningens kallt, sprang vi over till oss och hamtade jackor och lamnade lillan hemma hos Bart som da kom hem fran jobbet. Sen gick jag och min spillevink tillbaka ut for mer mingel. Ja, jag tror till och med Noah hittade lite nya kompisar faktiskt. Sen blev det graddig pesto-lax i ugnen med en massa kokta gronsaker till. Till och med lillan at med god aptit. Barnmat gar fet bort hos denna tjej!

Idag blir det Kidsclub for hela slanten och den har killen langtar kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Konstigt så har jag köpt citroner idag med och jag kommer att lägga ut på min blogg.

Fin Nois är på bilden och jag är så stolt

kram

2012-01-26 @ 21:00:14
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Liw- tävling på bloggen

Gud så gott!

Nu måste jag ju handla citroner också..

2012-01-28 @ 23:27:55
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0