Tradgardsfix


Kopte hem 3 stora fina tomatplantor haromdan och fick for mig att fixa ner de i krokor och givetsvis ekologisk jord, allt medans mina ungar sa klart var vakna och pigga bada tva. Det var med nog och nappa jag fixade kan jag meddela da Delilah var sjukt intresserad av att se och pilla pa allt jag holl pa med. Noah var snall nog att halla upp rankorna medans jag gillrade upp stallningarna, men innan det var klart tog ju sjalvklart jorden slut. Snabbt in med kiddsen i bilen och springa in pa Walmart. Pjuhhh...svettigt! Men nu hoppas jag att dessa plantor tar sig och bar mycket frukt de kommande manaderna. Far ju passa pa att utnyttja Arizonas varmande solstralar till max och hoppas det blir manga sota tomater.

Blommor fran tradgarden i skymningen. Visst got det ont nar knoppar brister?
Maste bara tipsa till alla LCHF:are att jag nu antligen provat blomkalsmos och blev mycket glatt overaskad maste jag saga. En dros med farskriven parmesan, persilja och sa nagra vitloksklyftor i precis bara nar man pureear ihop allt gjordet den suverant god och nagot jag definitift kommer ha till middag manga ganger framover. Till gardagens middag blev det da detta samt en underbar larre i foliepaket med kokosmjolk, ingefara, citron och artskidor i massor. Ser inte sa aptitligt ut kanske men ack sa skenet kan bedra. Glad ar jag nu nar det aven blev en portion over till lurre som nu ligger i min mage.
Annars har jag redan hunnit med 1 timmes spinning imorse och kan saga att det svettades en hel del. Kom in i natt harligt meditativt tillstand dar jag helt var i min egen varld och dar jag bland annat cyklade sida vid sida med min alskade pappa. Han hade vita klade pa sig och jag kramade honom med hela min sjal, ren och skar lycka var vad jag kande och tararna brande bakom ogonlocken. En del rullade nog ner for min mina kinder, men tillsammans med allt svett var det nog ingen som sag att jag satt sar och grat. Men borjar nog kanna ett visst beroende av denna form av motion, just darfor att man kan ga ini sig sjalv och ge 150% av allt man har. Go kansla faktiskt! Tog med barnen till parken pa hemvagen och njot av lite kvalitetstid tillsammans med de. Tog inte med mobilen utan borjar sa sakteliga nedkoppla mig (skont att slippa natet ibland faktiskt). Delilah pillade i sig allt hennes flinka sma fingrar kunde komma at och Noah for som en illbatting runt, runt. Ha en underbar stund varje stund mina alskade lasare, for det har jag! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt med plantering av tomater redan ute.

Vi har snart lite vår här också.

Om du visste vad jag längtar efter att få träffa er och komma och hälsa på .

hälsa kidsen och mannen

kram

2012-03-01 @ 11:52:56
Postat av: Carran

Då kanske det finns några mogna tomater till vi kommer, som vi längtar<3:)

2012-03-01 @ 16:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0