Sa mycket battre


Da min lilla dotters kinder var 2 eldroda klot igar fick det bli ett besok hos Dr Lorenzen. Fick utskrivet en 2,5 % kortison salva och diagnosen eksem. Jag var lite skeptisk men nu nar jag nyss hamtade ungen fran sangen efter nattens skonhetssomn var det faktiskt sa mycket battre. Torrt fortfarande men det roda var borta. Har plockat ur en tyngande sten fran mamma-ryggsacken och wow sa lattade.  

Jag och Noah har clashat x antal ganger den senaste tiden. Sa jakla stark ar han ungen och har energi till 1000. Han och min gammla hund Daisy paminner valdigt mycket om varandra. Vill sa mycket, hela tiden, stark som en oxe mentalt och lite smatt galen. Jag har den senaste tiden fatt "stanga min blodig" i att forsoka fa min vilja igenom och inte en liten trotsig tarzan. Men manga ganer ger man upp, orkar inte disskutera om princip allt. Men det lustiga ar att vi nar Bart ar hemma inte brakar alls lika mycket. Gahhh, blir galen! Ar det nagon smart mamma/ pappa dar ute med nagra tips till en smatt uppgiven mamma?
Naja, det ar val bara till att spotta i navarna pa pa't igen liksom! Men i alla fall, igar efter besoket pa VC sa slappte jag ungarna pa gronbete och Noah klattrar allra hogst upp pa klatterstallningen, ingen radsla nan stanns. Delilah ar pa sprang hon med och ska harma brorsan numera i allat. Upp i rutchkanan ska hon! Jag kavlade upp armarna och tankte sitta dar och smaslummra i solen lite, men halla, vilken planet ar jag ifran egentligen?    

Bart var pa Phoenix open med jobb igar och kom hem kl 15. Forsta min gladje att ha gubben hemma 3 timmar tidigare an vanligt. Jag smet ivag och Bart fick underhalla ungarna ett tag pa egen hand. Akte ivag och kopte lite nya, goa duschkramer och annat smatt och gott. Det ar sa jag stressar av, lite shopping helt enkelt! Kopte med mig goood mex-mat fran ett bra hak med goda och mycket ekologiska ravaror. Pallade inte laga mat igar. Bade Bart och jag var extremt trotta igar, det har 2 barns livet borjar kannas tror jag allt. Stupade i sang vid 22 och sov till 8 nar bada ungarna ville opp. Idag vantar kidsclub och Zumba med granntjejerna i kvall. Superkul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0