Att bara vara

Det basta jag vet ar att bara vara...ta dagen som den kommer och bara njuta av nuet. Det var precis vad vi gjorde i sondags, jag barnen och min alskade man. Det ar dagar som dessa med en temperatur pa ca 25 grader, en stilla bris och den hoga luften som man bara alskar nar det kommer till Arizona. Snart kommer vi fa dela med oss av detta vackra med min underbara syrra Carran. Hon kommer nog att komma i borjan av Maj vilket betyder perfekt vader for henne. Som vi langtar efter dig Carran!
Vi tog med en filt och en stor drake sen var varan lycka gjord. Jag fick till och med lasa en ny tidning i lugnet alldeles pa egen hand da Bartan rastade kidsen. Synd bara att det fanns en del andra som ville dela var dricka med oss, namligen getingar. Precis som nar jag skulle ta mig en stor, kall slurk dok dar upp en nerifran flaskan. Jag blev sa radd att jag i rena forskrackelsen kastade hela lasken over filten och blojvaskan och allt. Men hey, vad fasen gor det om hundra ar? Noah och Bart sprang och forsokte fa fart pa den dar draken. Lyckades ett par ganger, men vinden ville inte riktigt samarbeta.

Delilah ar har ute och spatserar med sin pappa. Hon alskar det och blir mer och mer modig vad galler hennes nya talang, att ga! Har idag slappt taget om soffan och pa helt egen hand gatt flertalet steg mot en leksak hon ville fa fatt pa. Men sen stupade hon i backen, men ack sa glad for det anda!

Jag maste medge att jag kanner mig full av liv just for tillfallet. Har fattat nagra beslut har i mitt liv och kanner att tunga stenar lyfts fran min ryggsack. Mer bara om att slappa alla bekymmer man gar och grubblar pa till universum, dromjobbet kommer att komma tids nog om jag bara oppnar upp for positiva floden i mitt liv. Har fatt till mig att andra mitt satt gentemot Noah, vara mer talmodig och aldrig aldrig haja rosten igen. Bara positiva energier ska finnas har hemma. Bara efter en dag med detta motto tragglande i min skalle sa kanner jag redan skillnad, bade i mig sjal men ocksa responsen jag far av Noah.
Jag ska bara meddela att nar jag gatt en hel dag och bara varit en sprudlande glad mamma som idag, knackade det pa dorren och jag fick ett blomsterbud helt ovantandes fran min alskade Bart. Jag menar, sa direkt och konkret funkar attraktionskraften. Har idag kopt en liten dagbok som ska folja med mig pa min livs vandring, dar jag kan anteckna sma tankar som kommer upp, bade litet och stort men aven affirmationer och det jag kanner stor tacksamhet for har i livet. Det galler att borjar dar for att kanalisera for underbara saker att bytas ut mot trist och tungt.   

Ser ni Bart som springer dar nere med draken i luften. Noah forsoker halla jamna steg med pappa. En helt underbar dag helt i familjens tecken...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Fint inlägg och vilka härliga bilder.

Du har så rätt att allt kommer till oss när vi affirmerar och gör vårt bästa.

Love you

mum

2012-02-14 @ 18:49:08
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0