En strimma hopp


Jag ar lite gladare idag. Har fatt lite goda nyheter, en strimma hopp for Josse. Har varit lite nere de senaste dagarna. Olika anledingar som bara har varit for mycket. Ibland blir det ju sa. Saker och ting vill liksom inte riktigt som jag vill. Men en glad nyhet i alla fall ar att jag formodligen har fatt en mycket bra praktikplats pa ett jattebra sjukhus, pa en avdelning som kommer ge en massa. Tyvarr blir det inte forlossingen, men formodligen kommer jag tack vare min praktik kunna fa ett jobb just dar senare i ar. Har ju varit ett mal redan innan jag blev syrra, att fa jobba med livet och gladjen sjalv. Maste ju vara det haftigaste man kan gora! Annars saknar jag de mina hemma i Sverige sa mycket! Trots att det snart narmar sig 2,5 ar har i Arizona sa ar sakande efter er dar hemma lika stor. Ar helt enkelt halv utan er.
Noah har borjat pa "skolan" igen idag och det tackar vi gudarna for. Han har haft det sa trakigt har hemma och har en jattetrakig morsa som maste sitta med sina trakiga, tegelstenstjocka bocker. Jasp sager till och med jag. Bara 2 veckor kvar nu pa min onlinekurs sa jaklar vad jag ska fira nar det val ar over. 
Delilah ar roligare nu an nagonsin. Kan saga vad katten, grisen och vovven sager nu. Vet nog de flesta kroppsdelar, bler helt till sig om hon ser en insekt och springer och hamtar en sko eller natt som alla andra gor nar de ser smakryp. De blir liksom inte langvariga har hemma. Kan peka pa samtliga familjemedelmmar och vet exakt vem Delilah ar. Ber man henne lagga sig pa golvet for att byta bloja gor hon det direkt och ska sen sjalv kasta den gamla blojan i papperskorgen. Ibland blir det slagge over vem som ska fa slanga den, for Noah ska ju sa klart ocksa hjalpa till. Blir mer och mer barn for varje dag och det ar sa roligt att folja hennes upptag. Men hon haller mig pa fotterna alltsa. Den frokenloken vet hur man far mamma att springa rumpan av sig.
Sitter med varsta traningsarken i benen idag. Gillar att jag kommit igang pa allvar med traningen igen. Den av natt skapar lyckorus som heter duga.

Trotsade 45 grader och stekande sol och begav oss till lekplatsen en svang efter Noah's skola. Barnen hade hur skoj som helst. Jag daremot svettades som en tok. Noah klattrade pa "monkeybars" och jag skojar inte om det nastan ar 2 meter till marken nar har ar langst upp. Tok-Noah. Men dar skulle han hanga, som den lilla apa han ar. Delilah ska aka rutshkana hon. Jag far nog rora mig lika mycket som dessa huliganer nar vi ar pa lekplatsen. Ingen vila. Ingen ro. Ok kiddos, bockerna kallar nu. Far passa pa nar lillan tar en lur. Ska forsoka raska upp mig lite. Karlek i overflod

PS: Gor mumsiga smoothisar pa ung kokosnot. Vattnet innuti innehaller helt naturliga elektrolyter och mineraler. Kottet som man groper ur kan fa en vanlig gron smoothie att forvandlas tillen gudomlig smakupplevelse. Tips tips. Annars har jag laddat kylen full med maskros, gronkal och frukt i overflod. Ser fram emot manga underbart gooooda grona smoothies.

Kommentarer
Postat av: jenny

Heeej sista! Skönt att du mår bättre o grattis till praktikplatsen. Allt löser sig! Stor kram till er

2012-08-08 @ 07:40:50
Postat av: Susanne

Saknar dig och kiddsen med. Tänk att ni bott så länge i USA men det är inte lättare för det.

Vill vara med om barnens utveckling och få vara nära Noah och Dilly.

Hoppas du får din praktikplats som kan generera jobb för dig.

Behövs för så många olika saker,

kram mamma

2012-08-08 @ 18:45:33
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: moncan

skoj med praktikplats josse! grattis!!! du...jag satt o kolla pa dina foton o undrar om du skulle kunna lagga ut lite foton pa hur det ser ut hos er. typ assa bilder pa barnens rum...erat sovrum...hall...traggard osv. har ju sett en del...men vet inte riktigt hur ni bor anda...om du fattar? vore skoj. eller skicka till min email om du vill :-)

ha det bast o njut av livet. kram/moncan

2012-08-10 @ 00:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0