Sakta i backarna


Sa har glad och frasch kan man vara precis efter 4 km lop/ gang och lite styrketraning minsann. Desutom skotte sig ungarna exemplariskt i hela 45 min innan de kallade pa mig i hogtalarna. Lillan tyckte da det rackte och grat med tararna rinnandes langs kinderna. Sa fort jag kom in och tog henne i min famn sa slappte all oro och flickan blev glad igen. Tank att man kan betyda sa mycket for en sa liten tos. Noah lekte med sin kusin Caden ute bland de andra storre barnen och hade sa roligt hela tiden han. De 2 pojkarna kommer verkligen bra overanns nu for tiden. Kul att se! Trots att det var forsta gympasset pa ett ganska bra tag (har tranat innan Sverige resan, men da utan barnen) fick jag ett varmt mottagande av barnpassarna som kom ihag oss mycket val. De smalte sa klart nar de fick se varat nya tillskott Delilah! Ville kora ett pass idag med men Noah som har nagot konstigt med magont och hog feber sa det blir att ta det lugnt med barnen pa hemmaplan helt enkelt. Kanske att man far lite lappande och skapande gjort idag. Kanner kreativiteten gloda en dag som denna.

Lillan ar inte anns 5 manader och haller pa att lara sig krypa just i denna stund. Kolla bara sa hon haller pa! Hon kommer upp pa alla fyra och har till och med borjat gunga fram och tillbaka. Klart man ar stolt over sin lilla fisrumpa, men sakta i backarna lillan! Snart knatar hon val in overallt och ska pilla pa allt som kommer i hennes vag. Jag som har handerna fulla som de ar nu med att forsoka jonglera 2 sma, kommer om mojligt snart fa borja lagga i 5:ans vaxel for att halla kolla pa denna tjej. Hon ar sa stark for att vara sa liten. Kolla bara in den oversta bilden nar hon star pa ta i nan slags bage. Ibland tror jag hon staller sig upp pa fotterna sa som hon haller pa. Noah blir glad och stolt over sin syrra han med och ropar ibland: Mamma, JaJa (Delilah) kypa!


Noah och lillan leker mer och mer med varandra. Noah forsoker har trosta lillan med att lagga precis alla leksaker bredvid henne i hennes bouncer. Sjalv forsoker jag koka i hop lita kak. Bra da att ha en storre pojke till hjalps som borjar kunna underhalla sin syster riktigt bra. Underbara syn!
Forresten var vi pa kidsclub igar. Noah dansade och tramsade riktigt bra denna gang. Lillan hande med hon med. Sen trffade vi Cindy och Caden pa bounce street och hoppade rundor pa en massa uppblasbara studsemattor och stora trampoliner. Efter 45 minuter dar borjade Noah skrika att han hade ont i magen. Jag forsokte satta honom pa dass en stund for att se om han var bajsnodig eller natt men han bara totalvagrade. Likblek blev han och typ nasta klkte av smartan. Jag blev faktiskt lite orolig och visste varken ut eller in. Vi fick fara hem och da kom febern from hell pa besok. Krakte gjorde han en gang, men bara lite lite. Verkar inte vara magsjuka. Han ligger som sagt med feber idag med och skriker i bland hogt att han har ont i magen och huvudet. Far kanske ringa BVC och radfraga vad jag kan gora. Hoppas att han snart blir bra. Heller en skogstokig frisk Tarzan an en slo och ynklig liten pojke.  

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad händer med Dilly. Aj vad tidig hon är och hon gör framsteg varje dag.

Hoppas Noah blir bra snart och kryar på sig.

Duktiga du som tränar och donar

kram mamma

2011-09-16 @ 19:48:53
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Stackars Nois, kolla upp det tycker jag...o lilla lillan, stora framsteg varje dag - duktig tjeja...Saknar er, stoor kram från Viken



ps. duktig du e som tränar!

2011-09-17 @ 11:14:13
URL: http://yogajenny.blogg.se/
Postat av: Helena Winther

Ojojoj vad grym hon är lilla Dilly!!! Jag är helimpad!

Lille Nois har kanske fått en app??...eller bara ett krampaktigt virusbesök i lilla magen. Du får lyssna, känna och klämma och använda dina gamla KAVA-kunskaper. Krya på honom och håll oss underrättade!

Kram!

2011-09-17 @ 18:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0