Att sitta upp...


...tycker denna lilla tjej ar hur kul som helst. Nu sitter hon i 10-15 minuter helt utan stod och leker med sina leksaker. Hur gulligt som helst att se sina sma troll sitta pa golvet och snacka lite, dela leksaker och bara vara. Lillan tycker om att se varlden fran denna nya latitityd helt klart.

Noah och Delilah hittar varandra mer och mer. Har har Noah hoppat ner bredvid lillan i spjalsangen och bara mornar sig med henne. Lillan kan ibland fa sina sma skrattattacker nar hon far syn pa clownen Noah. Som nar vi satt och vantade pa att fa boarda planet fran New York sa sprang Noah runt henne och trummade pa dynorna pa alla stolar. Lillan asgarvade flera ganger at tokigheterna hennes bror stallde till med. Noah fick liksom vatten pa kvarnen och spelade allan annu mer. Det ar sanna stunder som far mitt mamma hjarta att smalta kan jag meddela. Da vill jag ha 7 ungar till ;)

Nu har det faktiskt borjat "svalna" har borta. Fortfarande stralande solsken och varmt som attan, men pa ett lite mer behagligt satt. Kanske bara typ 35 grader nu om dagarna och det mina vanner ar sa skont att man numera kan knata rundor med barnen i vagnen igen. Som haromdan nar det blev en prommis till lekplatsen har bredvis. Noah tyckte fortfarande det var for varmt pa rutchkanan for att kunna aka, men klattervaggen gick hur bra som helst. Han tycker det ar kul att sitta och "vila" pa bankarna som han ser pa vagen. Han far sitta pa fotstodet numera och hoppar da pa och av vagnen som han behagar. Hans vagnakande dagar borjar bli farre och farre.

Det har med att amma en unge med en splitter ny tand i underkaken ar verkligen inte en rolig historia. Han biter tag i slutet av amningarna nar hon bara chillar sa att saga. Eller om hon ar riktigt trott och arg precis innan hon borjar kan hon bita mig riktigt rejalt. Jag har nagra ganger skrikigt till riktigt hogt och ungen bara stirrar pa mig helt ovetandes om vad hon precis gjort. Sen bara flinar hon lite grann och fortsatter kaka. Vet ej im jag kan fortsatta amma henne om hon ska halla pa att bitas sa har. Hon kommer ju bita av mig allt jag har en dag. Har provat att borja ge henne lite ersattning men det ar verkligen ingen hitt hos denna tjej. Naja, vi far val lata tiden utvisa!
Har forovrigt borjat LCHF denna vecka, nu ska jag komma i mitt livs form. Sa jobbigt att kanna att kropp och sjal inte matchar pa nagot satt. Kan bara meddela att jag gatt ner ca 2,5 kilo alla redan. Sa klart att det bara ar en massa vatska som lamnat kroppen, men klart att det far motivationen att vaxa. Otroligt att riktig mat kan ha sana effekter. Inget socker och ingen cola light langre heller. An sa lange gar det hur bra som helst. Det ar bara att bestamma sig och sen bara ge sig fan pa det helt enkelt. Kommer ta och bege mig till gymmet har om en liten stund. Har ju barnpassning for bada barnen sa nu far vi "skola" in lillan ossa. Men eftersom hon ar den enklaste tosen att ha och gora med kommer det sakerligen ga galant. Langtar efter adrenalinkickarna som jag bara alskar och ser fram emot att kora jarnet idag. Aterkommer med resultat! Hoppas ni njuter er dag for det ska verkligen jag gora. Pussar o kramar

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så duktig hon är lillan. Vilken fin bild på Nois och Dilly.

Härliga barn ni har.

Låter härligt med träning och lycka till med LCHF.

Älskar er

Gör ett nytt försök och försök ringa till oss igen

kram mamma

2011-09-14 @ 20:08:35
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0