1:a smakisen


Ja sa var det da dags for mitt andra barn att prova pa sin forsta smakportion. Bara det basta till mina fina kiddos sa igar for jag till "Bondens marknad" for att inhandla lite bra, ekologisk grot. Milt, bra och nyttigt - precis i min smak. Pa med haklappen och lillan tittade pa skeden med stora ogon. Oppna munnen, smaka, samla allt i munnen som en hamster, klokas lite men sen tror jag allt jag vill ha mer. Borjade lite forsiktigt med nagra matskedar men jag tror det gick hem hos den har lilla damen. Fick amma lite efterat for att fylla pa riktigt ordentligt. For ovrigt kanns det som om det haller pa att sina pa den fronten. Men jag vet inte, kanske bara inbillning. Lite sorgligt ar det allt att min tos blivit sa "stor" och att vara stunder tillsamans vid amningen kommer sa smatt att lida mot ett slut. Men jag fortsatter sa lange det verkar funka. Allting har en ande... Lika roligt och stort ar det i alla fall den har forsta smakisen och det filmades, fotades och iaktogs av samtliga familjemedlemmar. Noah var helt skogstokig och satt bredvid och beundrade att hans lillasyrra nu at! Kopte aven nagra burkar ekologisk mat. Sa nasta steg ar sotpotatis och morot. Far se hur det gar! Min flicka forjar bli stor!

Kommentarer
Postat av: Susanne

oj vad stor hon helt plötsligt är när hon kan testa riktig mat den lilla tösabiten

kram

2011-09-21 @ 21:20:41
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Gulligaste tjejen som har blivit så stor så:)Pusskram Carran

2011-09-21 @ 22:03:57
Postat av: Ida

stora flickan! :D:D

2011-09-23 @ 17:55:05
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0