Tunnel view


Har sitter Josse i egen hog person pa en alldeles spektakular plats har pa vart klot, Yosemetie Valley med den beromda "Tunnel view" i bakgrunden. Till vanster har vi El Capitan och till hoger langt vid i horisonten har vi beromda Half Dome. Troligtvis den vackraste utsikten, den friskaste luften och de mest svindlande hojderna jag nagonson erfarit. Varlden 5:de langsta vattenfall har jag ocksa sett, Yosemite falls, pa 740 meter vackert fallande vatten. Ar man inte helig innan sa blir man det nar man kommer hit. Sa vackert. Synd bara att timmarna var knappa, men HIT ska vi igen. Nasta gang hyr i en RV och campar i en vecka eller natt.
En timmes bilresa fran Yosemite Valley hittade vi Mariposa Park med nagra av de beromda Seqouia traden. Vilka statliga jattar, 2000-3000 ar gammla och sa stora att man fick svindel bara av att titta upp pa topparna. 3000 m over havet och en promenad pa 2 km, med lillan i babybjornen kandes vill jag lova. Pustade varre an en gammal karring. 

Den friska lugten var helt underbar. Plockade en massa fina kottar av olika slag som numera ligger pa ett fat hemma i koket. Doftar an lika gott som pa plats. Tank vilken kraft dofter har i vara liv och vilka minnen de kan fora med sig.

Hade jag vetat om detta lilla kapell for 6,5 ar sedan hade vi troligtvis gift oss precis har. Men det far val bli att vi fornyar vara loften har istallet nar den tiden kommer. Kyrkan ligger precis bredvid dessa vaggar till klippor och ar sa sot och liten att man faktiskt kan bli lite kar i den. Noah hade myror i brallan precis hela dan, men pa en san har plats hor det liksom till. Sa roligt han hade. Blev ledsen och arg nar han forstod att vi skulle hem. Men Dilly hangde med och var aven hon pa ett stralande humor. Jag far aterkomma med fler detaljer fran varan minisemester i California for nu har jag ett stycke flickbarn som drar mig i benen, bokstavligt talat. Sen kalllar gymmet mina vanner! Pa aterseende

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara bilder och man tror knappt att det finns så vackra ställen

välkommen tillbaka

kramar mamma

2011-10-18 @ 20:46:19
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Himmelriket på jorden,,,vi hänger på nästan gång. Älskar dej, puss

2011-10-19 @ 20:44:23
URL: http://yogajemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0