Morgonmys med finaste Noah


Min finaste alldeles tokigt spralliga gosse, snacka om att jag ar glad i honom! Idag far jag lite egentid med min galenpanna da lillan ar somntuta nummer 1. Han hoppade rakt ner i min famn, la armen om min nacke och satt dar han som en liten boll och bara mos med sin lilla mamma ett bra tag. Vi satt och tittade pa youtube klipp och bompa i fatoljen, han och jag. Jag har borjat tanda mitt juleljus med pepparkaksdoft och lite kyligt har vi det sa har pa morgonkvisten. Mysfaktorn ar hog ska ni veta! Det ar stunder som det har som gor livet vart att leva! Laste och sjong bocker sakert en halvtimme igar kvall innan han skulle lagga sig och han tycker det ar sa kul och skont med lite mamma-tid. Igarkvall var vi ute och korde bil och fick se en helt underbar eldrod himmel i skymningen. Jag visade Noah som glatt sa: Aka dit mamma, flygplan! Sen fragade jag om han sag vilka farger det var och han svarade, Jello, jed, bjown, ojange, puple! Sa duktig och helt ratt ju! Han ar rolig han som blandar engelskan och svenskan hej vilt. Som nar han vill ta med med en bil eller en annan leksak om vi ska ut i bilen sager han: Bjinga med car mamma! Sa sot att mitt mamma hjarta smalter en skvatt. 
Sa har kan det ga nar inte haspen ar pa. Bokstavligt talat! Skafferiet stod oppet och lillan smet in och hittade en massa roliga saker att leka med. Hon hade skitkul dar inne! Hon har borjat tycket det ar jattekul att forsoka krypa ivag sa fort som mojligt nar man latsas jaga henne. Noah brukar haka pa och kryper bredvid henne, da blir det extra roligt.
    
Tog fram en massa leksaker fran vart andra sovrum dar vi har alla leksaker. Lillan blev helt till sig och visste inte riktigt vad hon skulle leka med, bita pa eller utforska. Underhaller sig sjalv lange lange min lilla skrutta. Haller pa att bli stor lillan fast hon fortfarande ar sa mini. Haller pa att fasa over henne pa flaksa och ersattning mer och mer men ammar ju ett tag till. Ibland nar jag ammar henne droppar tararna ner da jag tanker att hon borjar bli sa stor och behover mig mindre och mindre. Men egentligen ar det ju bara en annan fas vi entrar tillsammans och lillan ska bli sin egen lilla person. Jag vill ju detta, bli mindra last. Jaklar ocksa, att man alltid ska vara sa har velig och kanslomassig. Jaja, nu hor jag lillan inne i sovrummet borjar vakna till liv sa det ar val bast att ta henne innan hon staller sig upp, tokfian. Gymmet kallar idag igen mina vanner. Maste ga ofta och verkligen fa Noah trygg med barnpassarna

plus att jag sjalv vill bli stark som en oxe. Igar tramapde jag i trappmaskinen i 20 minuter vilket resulterade i 90 vaningar och 230 kcal forbrkukade. Gor om det om ni kan! Jaklar i havet, svettigt varre vlev det. Korde sen pa rygg och mage och kande mig mycket nojd efter den timmen kan jag saga. Njut dagen mina underbaringar

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbara starka Josse.

Du är topppen!

kramisar

2011-11-02 @ 18:48:48
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0