Sa har glad kan man bli...


...nar man kommit hem fran en 11, 5 km runda i den Arizonska okenhetten. Med pulserande fotter och en kraftrod rygg kanns det anda for jakla gott. Kul att ga omkring i nya omraden och fa sig en liten tjuv-titt pa hur folk har det. Noah tycker det ar roligt att aka vagnen och haller mig sallskap. Lillasyster sover gott. Trots gott om solkram kom jag inte riktigt at langst bak pa ryggen och brande mig ratt se rejalt. Ajaja...vad gor det om hundra? Jag kom ut vid strax innan 9 och tempen stod redan da pa 30 grader plus! Puuuuhhhh! Blev narmare 40 grader innan vi kom hem vid lunchdags. Varmt varmt! Men harligt harligt att vara pa g i alla fall. Lyssnar pa RIX FM emellanat och gar och filosoferar over livet helt enkelt. Har en hel del sy-projekt som jag gar och filurar pa. Maste bara fa hit min fina Husqvarna fran Sverige, eller helt enkelt kopa en enklare modell innan det kan ske. Som mamma nu ser jag flera mojligheter pa saker och ting man sjalv skulle kunna behova i vardagen och det riktigt hoppar i min kreativa adra.

Noah skulle hoppa ett gladjeskutt han med nar han sag sin tokiga mamma gora det. Han har precis hamtat senapen och tycker det verkar kul att leka med den.

Pa kvallarna kor Bart och jag, i man om ork, ett pass fran denna DVD:n. Det ar nog det jobbigaste jag varit med om vad galler traning. Megabra satt for oss busy moms som vill fa in lite styrketraning i dagarnas proppfyllda schema. Jag maste saga, det ar ganska haktiskt att vara mamma till 2 sma liv. Jag har snalla barn, men det ar lite tuffare an man kan tro. Dagarna gar i racerfart just darfor att man knappt far en minut att bara pusta ut. Allt gar i 180. 2 som ska bytas bloja pa. 2 som ska ha hjalp med klader, in och ut ur bilen, pa med skor, 2 som ska ha uppmarksamhet pa 2 olika nivaer, karlek, egentid. Nanstans dar emellan vill man ju bara vara Josefine ocksa. Det ar en liten konst att ro baten iland ibland. Jag antar att man inte far vila forrans barnen flyttat hemmifran :) Eller forrans man sitter pa himmet, som jag lite skamtsamt brukar saga :) Na, nu ar det bara att gilla laget, halla modet uppe, spotta i navarna, kavla upp armarna och allt annat man kan behova gora for att kunna sparka sig i roven lite. Kampa pa!   

Bart far in lite kvalitetstid med Delilah. Noah haller nog pa att sla en kullerbytta just har. Busungen. Ja, ni kan ju bara tanka er vilket os det kan vara hemma hos familjen Mendonca ibland.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det syns verkligen på dig att du är spänstig och fin i kroppen och prommisarna gör verkligen gott för dig.

Egentid får du senare eller rättare sagt får du ta dem när tillfälle bjuds.

Tänk på mor din!!!!!!!

kramar mamma

2011-06-10 @ 10:36:18
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0