Tebax till verkligheten


Efter en harlig lanledighet for Bart med en massa mys pa hemmaplan ar det nu dags for vardagen att infinna sig. Noah ar verkligen en riktig utepojke, om han finge skulle han kunnat vara ute hela dagen lang. Han ar superduktig pa att sysselsatta sig sjalv dar ute i tradgarden om han bara har lite leksaker eller fa ga loss pa utemoblerna. Dagarna ar verkligen underbart harlig har borta nu for tiden. Med 20-25 grader och stralande sol fran en klarbla himmel ar det helt ljuvligt. Just dessa bilder ar tagna pa en av de kallare dagarna an sa lange, men anda kanske 15 grader.

Kolla in mina busgrabbar. Mitt hjarta kan inte fyllas med annat en oandlig karlek nar jag ser de busa och leka. Ibland nar Bart badar Noah pa kvallarna kan jag hora de fran koket hur de bubblar och skojar sa harligt i badrummet. Jag blir nastan tarogd nar jag tanker pa min fina lilla familj och vilken tur vi har som fick Bart till varldens basta pappa och man. Nar Bart kommer hem fran jobbet om kvallarna sa svirar han om till mysklader och lagger sig genast pa golvet och brottas med Noah.

Nu har jag borjat satta Noah pa pottan da och da. Han har ju suttit pa toan ibland och aven tagit hand om naturliga sysslor, men det blev aldrig riktigt rutin da tyckte jag. Nu blir det pottan en stund pa morgonkvisten och det har faktiskt kommit en liten korv minsann. An ar han lite ung for att riktigt forsta vad det av vi sysslar med, men det ar roligt att se att det funkar ibland. Dessutom ar det bra att kunna vadra rumpan efter en hel natt i blojan.

Han ar sa rolig nu min gosse. Han har ju klattrat ur sin spjalsang sedan nagra manader tillbaka, men det har oftast inte varit nagr problem att fortfarande anvanda sangen da han oftast stannar dar om han ar trott och sa. Men nu pa sistonde har han borjat klattra ur innan jag ans vaknat pa mornarna, oppnat dorren i sitt rum och sedan trippat ut i koket och sedan oppnat dorren till mitt rum. Har omdagen kom han med en bok och krop upp i sangen bredvid mig och ville att jag skulle lasa for honom. Sa gullig och hur mysigt som helst. Det verkar dock som han den senaste veckan har borjat ga igenom nagon slaggs utvecklingsfas da han borjat vakna till ite oroligt om natterna. Oftast kan man bara ga in och psjunga en visa, men haromnatten var han omojlig. Vi horde honom inne i rummet leva bus. Jag gick och kollade till och da hade han tagit ur nattlampan och lagt pa byran som vi brukar gora pa mornarna. Men vart var han? Sangen var tom och ingen Noah fanns att skymta. Jag tittade in i de stangde sjutdorrarna till garderoberna och dar hade han satt sig i morkret med filten och snutten. Det tog sakert en timme for honom att somna om, han som sover hela natterna annars. Barn alltsa, hade de bara kunnat saga vad det ar som felar dem hade det varit lite lattare at vara foralder. 

Haromdan blev det en tur till ankdammen med lite brod. Noah tyckte det var kul men lite laskigt att kasta brodet i sjon. Efterat blev det lite lek i lekparken bredvid som var full med andra ungar. Noah hade kul och fick utlopp for lite overskottsenergi.

Har ser ni min goda musli som jag nu gjort en stor omgang av. Den ar supergod och hur nyttig som helst. Brukar starta dagen med en portion av denna musli tillsammans med en god ekologisk naturell yoghurt. Haller mig matt och belaten i timmar. Ni ser ocksa en skal med lokala citroner fran Barts kollegas tradgard. Vi pressar en varsin citron med en matsked kallpressad linfro olja som varan immunboost om mornarna. Har har folk alltsa en massa citroner och apelsiner till overflod som dessutom ar goda och lokalproducerade. Vi tar garna emot dessa sma guldklimpar. Noah alskar blabar varpa de ocksa fick komma med i bild. Jag alskar att han alskar blabar. Supernyttigt ju och fulla med antioxidanter och annat bra. Nu blir det en tur till gymmet minsann aven om jag far sa ont i mina fogar eftarat. Ischiasnerverna pa bada sidorna stralar ner i fotterna av smarta och ibalnd ropar jag hogt nar jag vander mig i sangen. Jaja, det ar mycket man ska vara med om som man sager.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Duktiga Noah som sitter på pottan och det är alldeles rätt tid att börja nu.

Blåbär är bra och supernyttigt.

Härligt att se far och son och deras relation och kärlek.

Imorgon skall jag ner till gymmet eftersom jag nu är ok igen.

ha det gott

kramar mamma

2011-01-07 @ 18:36:37
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Malla

Noah är så söt och duktig;) <3

2011-01-08 @ 08:59:32
URL: http://mallakitiz.bloggplatsen.se
Postat av: Malla

Noah är så söt och duktig;) <3

2011-01-08 @ 08:59:49
URL: http://mallakitiz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0