Prego pics



Idag entrar vi vecka 25 och det fullkommligt sprudlar karlek hemma hos familjen Mendonca. Lillasyster i magen vaxer som synes och jag njuter av denna an sa langa natta och fina lilla mage. Man vet ju vad som komma skall och att det snart kommer bli lite tyngre. Noah ar gullig han, for nar man fragar var lillan arr brukar han lyfta upp min troja och peka pa min stora utbuktande navel. Eller sa blaser han fisar pa den. Ibalnd pakar han pa sin egen mage. Lite knasigt ar det nog att forsta for en 18 manader liten kille att det vaxer en pytte liten syster i mammas mage.
 
Noah fullkommligt alskar Sesame Street. Favoriten ar cookie monster. Vi brukar sitta och titta pa klipp pa Youtube och ibalnd blir han vansinnig nar jag stanger ner datorn. Han ropar cookie och pekar fortvivlat efter hans favorit. Han har nu en fin pyamas med Elmo pa och sager glatt Emo nar han ser den. Som han bubblar nu alltsa! 
Jag har en stark kansla av att lillan kommer bli en sprudlande glad liten tjej. Lika glad och sprallig som brorsan. Jag tanker positivt och skickar karlek i massor det lilla livet dar inne. Jag tror namligen att man kan paverka hur barnen blir genom kanslorna man har under graviditeten. Det ar mycket liv och full rulle mest hela tiden nu. Jag myser och njuter av varenda spark. Underbart ar det att kanna livet leva precis under mitt hjarta!
Bjuder har pa en fin liten bild jag tog haromdagen pa min ogonsten. Han ar sa sot som socker! Gud sa jag alskar denna lilla kille. Han gor mig sa glad, nastan jamt! Det ar ju klart att det busas en del och ibland vill man bara dra av sig haret. Men han har sin mammas hjarta inlindad runt sitt lillfinger. Det racker med ett leende och en blick fran dessa klarbla ogon sa smalter man ju!
Igar var vi bjudna till Barts kollega och hans fru, Pedro och Liz. De ar fran mexiko och bjod pa den absolut basta autentiska mexikanska maten jag nagonsin atit. Santa Maria kan ju slanga sig i vaggen alltsa. Det var sa jakla gott att det bara vattnas i munnen nar man tanker pa allt gott vi blev bjudna pa. Matt och Cindy passade Noah och det gick bra som forvantat. Vi var sakert 30 pers som bara at och minglade hela kvallen. Verkligen trevligt folk han jobbar med min Bart. Kul att lara kanna dessa gastvanliga manniskor.  

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad du e vacker Josse!!! Det verkligen strålar om dig!! Jag är faktiskt lite avundsjuk på dig, du verkar ha det så underbart med din lilla familj, så mysigt!! Jag längtar tills min tur kommer när jag läser din uppiggande blogg:)

Kram Cissi

2011-01-10 @ 15:41:41
Postat av: susanne

Härligt Josse att du är så pigg och så sprudlande glad.

Din fina mage och lilla Noah är ju ditt liv. Spännande att du lägger upp bilder och skriver vad ni gör.

Noah är så himla söt och jag förstår att du smälter.

kram mamma och mormor

2011-01-10 @ 21:25:26
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

fina du systeryster, o söta noisen:) ringer i helgen, hör av mig på fejjan innan:)

2011-01-13 @ 12:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0