Mammakulan


Bjuder har pa den harliga lilla mammakulan! Tank att man nu redan befinner sig i vecka 27. Det ar ju inte klokt! Hickas och kickas gor det mest hela tiden. Mina fogar ar inte snalla mot mig dock. Pa kvallarna och natterna liknar jag mest en 80 arig gammal dam som behover assistans med det mesta. Var pa Dr besok haromdan och fick en koll pa att allt var utan anmarkning med bus-loppan. SF mattet ar 27 cm, hjartat tickade 141 starka galloperande slag/ min. Mamman var det ocksa bra med. Blodtrycket perfekt och 5 kg viktuppgang sedan plusset i augusti. Helt ok enligt mig. Om en vecka ar det dags for glukosbelastning och en vecka senare far vi oss en titt pa lillan igen da det ar degs for RUL. Alltid lika spannade att fa en tjuvtitt pa det lilla livet. Jag borjar bli lite "nervos" nu infor det har med att jonglera 2 sma barn och deras olika behov samtidigt som man vill hinna med att ge bada lika mycket uppmarksamhet. Jag vet ju att var och varanna kvinna far barn sa har tatt eller till och med tatare och alla fixar de ju det. Jag tanker mest pa att Noah ar ganska liten fortfarande och ar ju fortafarande i blojor och kommer behova bli serverad mat och dylikt. Menmen, det ar val bara for lillan att hanga fast vid tutten och fara med pa allt Noah pysslande. Men det ar precis det har innan man vet hur allt faller pa plats som gor mig lite brydd just nu bara. Det loser sig sakert med tiden och det hjalper ju inte att oroa sig nu sa har i forvag.
 
Visst kan man inte bli annat an underbart glad nar varldens basta man kommer hem efter jobb med tarar (Inte om du fragar Bart?) i ogonen och med dessa fina blommar/ vas i handerna? Nar man dessutom far sig en karleksforklaring som far an helt svag i knana kan man inte bli annat an galet tacksam att ha en man som Bart. Gud vad jag ar galet kar i den mannen. 
    
Har ar Noah pa gronbete. Han far helt enkelt spjuk om han inte far komma ut da och da och springa av sig. Han pratar mer och mer och nagra av hans senaste tillskott ar: Boy, girl, Keys (pekar sa samtidigt pa bilnycklarna som haNger pa en vaggen), more (om hans mat ar slut och han vill ha mer) och dog. Fragar man hur gammal han ar visar han ett finger och sager two. Allt ar i och for sig two om man ber honom rakna. Sen sager han Hotdog ocksa och please. Allt ar hans ocksa, det far vi hora genom ordet Mine och han haller hart om det som ar hans. Han sager backpak till sin ryggsack ocksa. Ja, som ni ser ar det nog engelskan som dominerar just nu. Men svenska kommer den med med orden plaster (laster) och backa samtidigt som han visar med sina hander att man eller han ska backa. Sen sager han Spoke nu nar vi slacker lampan, med en precis lika konstig rost som jag. Bok och juice sager han med. Ja, det bara bubblar upp nya ord fran den pojken. Han lagger ihop fler ord nu med. Bl.a. Daddy Bart och Mamma Bada. Det ar en rolig alder just nu. I och for sig ar alla aldrar tillsammans med denna underbara unge rolig.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du är så duktig o fin 5 kg bara wow :) när kommer du hem? Noah är så söt puss o kram

2011-01-28 @ 19:50:56
Postat av: susanne

söta lilla mamma!

Du har en så din mage och ser så fräsch och fin ut. Är så stolt över dig och din inställning till livet.

Saknar Noah och är imponerad över hans utveckling både vad gäller allt fysikt men även hans talutveckling. Jag drömde inatt att ni var här och Noah var blyg. Men så kom han fram till mig och sa: mormors Noah och han sa en massa andra långa meningar också. Bart var här och åt mat och var så hungrig då vi inte åt kolhydrater.

Så kan det gå i drömmen men givetvis var ditt inlägg en inspiration till min dröm

kramar Mamma

2011-01-29 @ 08:54:16
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0