En uber-lyckad kväll


Lägger bara upp ett par bilder från igår när vi var på barn-museet. Det är minsann inte lätt att fånga våran busunge som är som ett litet yrväder på bild, varpå kvaliteten inte är den bästa. Men trevligt hade vi och roligt hade både Noah och Caden! Efteråt käkade vi lurre på en riktig autentisk mexikansk restaurang i värsta slummorådet av Phoenix. Bart, Matt och Cindy hade alla tre tydligen käkat på detta hak innan och intygade att maten var svingod. När jag väl kom in frågade jag om det verkligen var säkert att käka här då det inte såg vidare fräsht ut. Men stället var packat med folk och tokig i mexikansk mat som man nu blivit gav jag jag mig på ett smakprov. Det blev en hit och nu kan jag verkligen förstå varför alla möjliga människor, allt från slipsnissar till hemlöst folk, vallfärdar hit.
Måste bara berätta hur underbart roligt vi hade det igår. Som ni ser hade vi fullt hus här hemma och jag har inte skrattat så här på sen jag vet inte när. Vi käkade riktigt goa grillade hamburgare, prepparerade av kocken han själv Bart. Alla tog med sig lite små plock, chips och salsa, cookies och annat gott så vi åt och drack gott hela kvällen. Killarna satt ute och snackade medans vi tjejer satt inne och snackade  barn, förlossningar och allt annat som hör tjejsnack till. Barnen som var med var Brody 2 och Kaylea 4 och Noah har nog inte haft sa roligt någon gång tidigare. Det är klart att det blev lite pojkrivalitet mellan killarna några gånger om vem som fick sitta vart eller leka med vilken leksak. Men emellanåt var de så söta och lekte och busade så bra. Gud vad underbart det är att se barnen leka ihop så där bra som precis bara barn kan göra. Efter lite tjattrande och lite öl och drinkar för en del av oss, dock inte 2 av oss som är på smällen, var det dags för lite sällskaps-spelande och vi teamade ihop oss killar mot tjerjer. Nu kom rivaliteten mellan oss vuxna fram och blodigt allvarligt blev det. Dock mycket råa skämt och mycket goa skratt fyllde hela huset. Jag älskar liv och rörelse runt omkring mig så mer av den varan vill jag ha. Efter 24 snåret lämnade alla och Bart och jag satt uppe lite till och bara tjötade lite han och jag. Mysigt värre vill jag lova. Det är roligt att se skillnade på svenska och amerikanska tillställningar. Hemma dricks det mer än här och medans det här spelas mycket mer spel. Hemma stannar man tills fram på småtimmarna medans man här tackar för sig tidigare. Underbara människor var det som kom och förgyllde våran kväll, det vill jag lova. 

Så här söt och belåten är man efter att man vaknar pigg och glad och får en hel skål med färska blåbär till frukost. Noah har börjat att komma in till oss på mornarna när han är färdig soven och kryper upp i sängen mellan oss och börjar babbla och mysa. Jag ligger ibland lite halvvaken och börjar längta tills han ska komma trippandes. Jag hör hans små fötter trippa ute i köket och snart kommer han insmygandes. Han är så underbar och glad vår lilla Noah och skänker oss mycket kärlek. Idag blir det lite shopping här borta. Det är söndag och vi njuter av att ha Bart hemma idag. Han är ledig imorgon också då vår käre Martin Luther King föddes då tror jag minsann det var. Det tackar vi för, för vi gillar att ha Bart hemma. Noah ska få nya skor idag då han vuxit ur sina gammla. Kankse jag hittar något trevligt till mig själv också. Vi får se vad denna dag har i sitt sköte. Njut av dagen min vän. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

TAck för fina bilder och för samtalet igår. Skönt att du mår bätte.

Älskar er och kramar från mamma

2011-01-17 @ 12:58:20
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Superfint inlägg! Härligt att läsa om din glädje :) Stor kram!

2011-01-17 @ 21:34:34
Postat av: Helena

Superfint inlägg! Härligt att läsa om din glädje :) Stor kram!

2011-01-17 @ 21:35:22
Postat av: Jenny

Oh va kul ni har haft det. Skönt att du mår bra, kramkram

2011-01-18 @ 20:06:35
Postat av: carran

Myspys ser det ut minsann..:)

2011-01-20 @ 22:54:07
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Japp, mysigt ar ju bara fornamnet. tack ni all rara for era kommentarer. Love ya'll

2011-01-23 @ 05:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0