Brasa i kylan

 
Efter en mycket lugn nyarsafton hemma bara oss tre var det dags for familjen Owens arliga julgransbrasa. Jag orkade inte fara pa galaj och har helt enkelt en otrolig bra ursakt i ar! Den 1a Januari traffades vi hemma hos Amy med familj och jag maste bara beratta hur mysigt men otroligt kallt det var. Jag tror det var ca 5 grader, iskallt och men lika klart och vackert anda. Vi satt dar och huttrade i kapp medans vi rostade lite marshmellows och skojade. Barts mamma hade aven samlat ihop lite trakiga rakningar och skattepapper som ocksa fick eldas upp. Noah busade mest rundor med alla sina busiga kusiner. Vi har ju inte klader for dessa vaderlag har borta sa vi fick lana mossor av de andra. Noahs hander var roda av kold men han hade lika roligt anda mitt lilla busfro. Efter att granen var uppeldad rusade vi in och avnjot varm choklad medans barnen brottades och hade sa roligt. Himmlans trevligt hade vi.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tänk att det är så kallt där ni bor nu på kvällarna. Här snöar det idag igen och vinter är det det kallas för.

Är bättre nu så på fredag börjar min träning

kramar Mamma

2011-01-05 @ 08:38:07
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0