Stackars duktiga lilla Noah


Kl 5 i morse horde vi Noah ropa fran sitt sovrum. Han brukar hojta till lite i somnen men efter nagra minuter somnar han oftast om. Mamma-instinkten kande pa sig att det vara nagat annat pa g och tog sa sin trotta, hoggravida kropp och gick in till hans rum. Han hade spytt ner hela sangen, kudden och pyamasen och hela ansiktet sa att han knappt kunde se. Sa det blev att bada liten magsjuk pojke medans Bart fick ta hand om sangen. Dar satt han sa glad sa for han alskar verkligen att bada. Han simmade rundor en stund och blev arg nar jag sa att de tvar dags att ga upp. Han fick lagga sig mellan mamma och pappa och det uppskattades verkligen av honom och mamma ocksa for den delen, tills han somnade och borjade sparka och knuffa dvs. Jag bara vantade pa att febern skulle komma som ett brev pa posten. Nu har han vaknat och ligger och tittar pa bolibompa. Ingen mer spya och ingen feber sa undrar som flundran vad det var for en liten magbacill. Jag hade ju laddat for en timme pa gymmet, men vi far avvakta och se sa att det haller i sig. Annars kommer Jolene hit vid 14 tiden och ska passa lilla Noah medans jag springer ivag till Dr Guzman och RUL for lillasyster. Ska verkligen bli spannande. Hoppas pa att man far fina bilder som jag kan dela med mig av har sedan.
Maste bara beratta om haromdan nar jag tog Noah till harsalongen. Det var en salong bara for man/ pojkar och allt gar sa klart i sportens tecken. Jag hade en kupong for 8 dollar. Nar det var Noahs tur sa frisorska att eftersom det var Noah forsta besok pa den salongen skulle han fa en gratis uppgradering till MVP (most valuable player) behandlingen, som innebar shamponering och ryggmassage (hade han varit man hade han fatt skagget rakat och sen en harlig varm handduk om ansiktet ocksa :)  Han satt sa fint och duktigt sjalv pa stolen med skynket och gjorde precis sa som han blev tillsagd att gora. Jag var sa stolt och kunde inte sluta le nar jag sag sa duktig han var. Det klipptes och pillades en liten stund och sen fick han sin shamponering. Han ville dock hellre titta pa fjarkontrollen till massagen i stolen sa det fick bli en snabb avskoljning. Sen fick han nagra minuters massage med en liten maskin och han bara satt dar och njot, det kunde man se! Ja, USA har minsann allt.
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Hoppas han blir bättre snart. Kul med klippningen och allt som han fick vara med om.

Kram mamma

2011-02-09 @ 19:38:28
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0