Cuteness overkill


Som ni vet gillar jag ju allt som har med handarbete att göra. Min rara vän Hargitta gav mig denna härliga idé häromdan: Amigurumi! Det är alltså söta små virkade gosedjur från Japan! Jag sprang genast till affärn och införskaffade mig material och det riktigt kliade i mina fingrar att få sätta igång. Detta har varit mitt lilla söndags-projekt, medans Bart har busat med Noah och sett på fotboll om vartannat. Noah har nog blivit lite frustrerad på mig emellanåt eftersom han aldrig fick leka med sin lilla björn. Men till slut så fick jag till det. Nu är jag hooked! Har redan tittat ut nästa lilla amigurumi som kommer bli Hello Kitty. Tänk att man kan ha så skoj med lite garn, en virknål, lite tålamod och en hel del talang ;)
 
Noah går nu glatt omkring och pussar och kramar sin nya vän. Han blev riktigt glad för den lille.
Så dessa små ska jag ge mig på härnäst. De kan man sedan hänga på en mobil ovanför bebisens säng eller skötbord. Eller kanske som dekoration i vagnen. Ja, har man bara fantasi finns det ganska mycket man kan göra med dessa små älsklingar.

Bart och jag beslöt oss i sista sekund för att vi båda behövde en date-night. JJ var så gulllig och tog Noah åt oss så vi kunde vara barnfria och bara njuta av varandra. Vi åt god mat på Chili's, megagod mexikansk amerikaniserad mat och äntligen blev jag mätt. Jag var så hungrig hela dan, det spelade ingen roll om jag precis hade ätit, magen bara skrek och kurrade efter mer. Jag tror bebben växer en del nu eftersom jag är så hungrig hela tiden. Inte var jag väl så här hungrig med Noah? Hmmm! Jaja, efter middagen blev det bion över gatan och efter en stunds velande bestämde vi oss (läs Bart!) och det blev nya Jackass filmen. Jag har faktiskt inte skrattat så mycket på länge, men inte heller vridigt mig av smärta eller nästan kräkt av det jag såg på vita duken den kvällen. Gud så trevligt vi hade, bara min Bart och jag. Jag tror defenitivt att man som par behöver lite egentid, särskillt om man har barn och vardagen ofta går ut på att se till så att de har det bra. Ikväll var det bara vi som gällde, vi fick snacka lite och bara mysa tillsammans. Noah hade det så roligt med sina kusiner och som vanligt skött sig så bra.   
Kolla in denna fina blomma jag fick av min goa man häromdan. Han hade svängt innom affärn på väg hem från jobbet för att hämta mobilen jag lagt av mig vid kassan där någon timme tidigare (Allt jag har att säga är att jag nog fått släng av gravidhjärnan igen, men tack och lov trogna medmänniskor hade den hittats upp och så fint blivit återlämnad!). Fin blomma och mobilen fick när Bart kom hem, så alltså trefaldig lycka ;)

Denna fina stora ask sprang jag på i hobbyaffären och den blev min för endast 3,75 dollar (rea) alltså ca 28 kr. Ja, det ska jag i alla fall ha till att samla Noahs alla fina minnen, böcker, hårlockar, mjölktänder, teckningar. Ja, you name it. Visst var den fin? Jag tror Noah mer tycker den kommer till nytta som en stor låda att sitta i, han har försökt ett par gånger!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej dotra mi!

Roligt att du hittat dessa figurer

här är en sida som jag länkat till på min sida

kram mammahttp://suaddasblogg.blogspot.com/search/label/Monteringsbilder

2010-10-25 @ 11:53:01
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: caroline

oh så sött josse.du e så duktig o kreativ:)

2010-10-25 @ 16:47:28
Postat av: Malla

Du är så himla sjukt duktig ;)<3

Jätte fin nalle säger jag bara ...

Noah är ju så himla söööt :)

2010-10-25 @ 18:15:40
Postat av: Jenny

Jag beställer en genast=) Guva söta! Puss min sötaste Jos

2010-10-25 @ 19:54:11
Postat av: Ida

Åhhh Hello kitty!! vad sött!!! :D vill ha de :D Önskar mig de i 20årspresent (A) hahha



2010-10-25 @ 19:55:01
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Susanne

Josse du har fått en award av mig och gå bara in på mitt inlägg och läs hur du gör för att skicka den vidare

kram mamma

2010-10-26 @ 08:30:35
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0