Här kommer en bildbomb

Noah har fått börja mata sig själv lite mer nu. Han tycker det är lite frustrerande, är ju hungrig!Här får Tarzan bada efter maten då det mesta hamnade utanför munnen. Diskhon passar bra tycker mamma!

Prommis i solen och värmen kräver sin förberedelse med solkräm och vätskepåfyllnad. Självklart vill mamma ha på de nya flipfloppsen, men det vill inte Tarzan såklart
Vårt fina hus, garaget!
1 ggn per vecka kommer en trädgårdsmästare och pysslar i trädgården, klipper gräset och ränsar ogräs. Kl 09:00 startar vattenspridarna på baksidan och vattnar gräsmattan. Vilken lyx va?
Finns många fina prommisstiga här i omrädet, de flesta trädgårdar har pooler också. Man märker verkligen att man är i USA!
Tarzan har äntligen fått av sig de dumma skorna. Vi stannar efter typ 20 meter och dricker vatten. Det är ett måste när solen gassar och det är minst 30 grader varmt. Hua, varmt men såklart gott!
En söt liten sjö dyker upp helt plötsligt och poolen som alla som bor i området får bada i. Jag ville inte ta en massa bilder på poolen då folk låg och sola och jag ville inte verka som en galen tok som tar en massa bilder på nakna främmlingar!
Så här blå är himmlen nästan alltid här i Arizona...inte ett moln så långt ögat kan nå!
När Bart kommer hem efter en lång dag på jobbet blir Tarzan såååå glad. De 2 ligger på golvet och Noah klättrar vilt överpappas rygg. Gud så söta de är mina grabbar.
Senare den dagen åker vi och kollar på Barts softball match med sitt jobb US Airways. Bart gör sin fruga mycket stolt då han öppnar med en homerun. Way to go Bart!självklart får en sån här stor dricka slinka ner... OOPSS...
Tarzan är vild som vanligt och hoppar upp och ner på bänkarna och rullar sig gärna i sanden. hmmmmmm!
Det blev denna snygga vagn igår, en Phil and ted syskonvagn. Det blev en marinblå dock. Mycket fin tycker jag! Dessutom hade jag en 20% rabatt-kupong och denna jättepraktiska resesäng kom med på köpet (värde 200 dollar). Allt detta fick vi för ca 2500 kr. Fatta att vagnen kostar 6000 kr i sverige. Sängen kostar säkert 2000 kr. Förstå att jag gillar att göra KAP!Tarzan utforska här det nya kylskåpet som inte är svårt alls att klättra upp i. Förstå att man springer och jagar denna unge hela dagarna. Hur ska det bli när han börjar gå? som dessutom inte är allt för långt bort då Noah säkert tog 5 steg igår. Fatta att jag blev glad, skrek av glädje och grät till och med några tårar av glädje. Tarzan undrar nog vad det är för tokig mamma som galer så över en sån bagatell ;)

Kommentarer
Postat av: malin larsson

Hej! Ska försöka läsa din blogg då och då. Avundsjuk på att du bor i USA. Jag bodde i Florida ett år och skulle lätt kunna tänka mig att bo där igen... Kram

2010-05-20 @ 21:09:49
URL: http://www.madicken.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Jättekul att se hur du har det nu syrran. Sakanr er så! :( Men lovar att följa er. Pusshaj

2010-05-20 @ 21:11:25
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Susanne

Gud vilka fina bilder.

Vad fint ni bor. Härligt varmt och gott är det också vill jag lova.

Vad roligt att Tarzan börjat gå. Skulle vilja se det.Ha det kram och puss från mamma

2010-05-21 @ 13:29:23
Postat av: caroline

josse så fina bilder..o vad härligt allt ser ut:)saknar er som bara den. Hälsa och krama nois och bartis från carris

2010-05-21 @ 22:45:21
Postat av: Rebecca

Josse - jag följer dig, hoppas du har det bra :) Kram Rebecca

2010-05-22 @ 17:18:29
URL: http://rebeccamagnusbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0