Fy tusan så hemskt det var


Hittade denna bilen på google för att visa ungefär hur vår bil såg ut efter olyckan igår. Jag ska aldrig mer ta bilbälte, bilbarnstol eller bilsäkerfet för givet igen. Jag hade precis hämtat Bart efter jobbet hos sin bror och vi var på väg hem. Jag hade handlat mat och hade en del varor i bagageutrymmet. Dessförinnan när jag packade in varorna i bilen tänkte jag  att det är bäst att ha plånboken uppe i förarsätet då man aldrig vet när man behöver visa sitt körkort för polisen eller nått. 5 min från Barts brors hus står trafiken still ganska oväntat tidigt från ett rödljus. Men det är ju inte konstigt här borta vid denna tidpunkt då alla slutar jobba så här dags. Jag kör och bromsar in framför den långa raddan med bilar. Jag stannar helt och hållet och helt plötsligt blir jag påkörd bakifrån med värsta smällen, vi kolliderar tack vare detta in i bilen framför oss också. Hela fören trycks in och när jag tittar bak ser jag bilen som körde in oss och hennes bil är helt kvaddad. Det blev alltså 2 smällar för våran del. Hastigheten på vägen var ca 70 km/ h och med tanke på att det inte fanns några brommsspår vid bilen som orsakade olyckan förmodar vi att hon inte brommsade alls utan stannade helt enbart av våran bil. Det var en ung tjej ca 16-17 år. Bensin läckte ut över allt. Allt bara gick i slow-motion, jag hann till och med tänka att det är så här jag kommer att dö, jag håller på att dö nu. Noah satt fasspännd i mitten i baksäte i sin stol och skrek till vid de 2 smällarna. Han måste ha blivit riktigt rädd. Han fick röda/ blåa märken över nyckelbenen/ bröskorgen efter bältet, men inga andra skador som tur var. Bart och jag har båda ont i nacken. Min tå gör ont av alla ställen. Bart fick en bula i pannan och ett jack i ankeln. Ambulans och polis var på plats 2 minuter efter kollisionen. De kollade Noah och var hur trevliga och gulliga som helst. Kollade alla hans parametrar. Han hade en hög puls, vilket inte är konstigt efter det som hade hänt plus att det var ca 40 grader utomhus. Han var pigg och helt opåverkad och vi beslutatde gemensamt att det inte behövdes någon sjukhusvistelse, utan att vi kunde söka vård om läget förvärrades. Men gud så chockartat det hela var. Vi ska alla till vårdcentralen idag för att kolla upp våra nackar om det skulle visa sig på whiplash eller nått senare. Konstigt nog så utlöstes inte krockkuddarna på våran bil, kanske för att vi stod still. Tjejen som körrde in i oss bränndes på en del ställen av hennes kuddar och kunde inte röra ena armen. Hela hennes kompisskara samt föräldrar var på plats inom 5 minuter. Mamman till tjejen kom upp till oss och kollade så att vi men framförallt Noah mådde bra. Efter att vi fått bilen bortbogserad kom Bart bror och hämtade hem oss. Vi var alla såååååååå chockade. En liten ängel måste ha suttit i bilen med tanke på att vi klarade oss så bra. Tack ock lov att vi hade en stor ny fin jeep och ingen liten polo eller nått eftersom vi blev påkörda av en stor truck. Idag måste vi fixa en hyrbil, köpa en ny bilbarnstol till Noah och åka till vårdcentralen. Barts mamma kommer hit och hjälper oss under dagen.
Vi lever, vi lever på jorden vi står. Vi mår bra men är chockade.

Kommentarer
Postat av: Jenny

OMG Josse- jag har vart så orolig sen jag hörde detta. Stackars er, kom hem så jag får pussa o krama er. Man får aldrig ta nåt för givet. Älskar er så mycket!

2010-06-24 @ 20:02:50
Postat av: mallakitiz

Tack Gode Gud att ni klarade er så bra som ni gjorde. Skyddsängeln var med er i bilen vet jag helt säkert

Älskar er och ta inget för givet

kram mamma

2010-06-24 @ 20:35:23
Postat av: Helena

All omtanke till er! Så skönt att d gick så bra trots allt. Otäckt som tusan. Massor av kramar!

2010-06-25 @ 22:27:43
Postat av: Lasse

Hej mina kära



Jag blev helt försummad när Snuttis berättade om er olycka.

Jag är så himla glad att ni, trots allt, klarade er så bra. Det är ju det allra viktigaste.

Nya bilar finns det ju många som tillverkar men det finns ingen som tillverkar nya Bartar, nta JOzzar och Noahar.

Sköt om er och ta vara på er.

Hälsar Lasse

2010-06-26 @ 11:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0